728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمدرضا سلیمان

مجاهد شهید احمدرضا سلیمان
مجاهد شهید احمدرضا سلیمان

محل تولد: آبادان
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


احمدرضا سلیمان

تاریخ تولد: ۱۳۴۳
محل تولد: آبادان
تحصیلات: متوسطه
سابقه مبارزاتی: 10سال
زندانی سیاسی: 1/5سال
«…من احمدرضا سلیمان جود بعد از قیام با خواندن زندگینامه‌ها و دفاعیات شهیدان مجاهدین با سازمان آشنا شدم، و در سال58 با بخش دانش‌آموزی سازمان رابطه برقرار کردم.

در ۱۱بهمن‌ماه۵۹ در روز شهادت احمد رضایی، حین توزیع نشریه مجاهد دستگیر و به ۱۸ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم شدم.

در زندان بلافاصله وارد تشکیلات زندان شدم و سال۶۵ عزمم را جزم کردم تا به هر طریق که شده به سازمان وصل شوم، و قطره ناچیزی از دریای بیکران و خروشان مقاومت خلق باشم.

به همین جهت… به منطقه آمدم و با حمایت و راهنمایی اهالی روستاها به یکی از واحدهای سازمان که در حال تردد در منطقه بود برخوردم.

در آن هنگام از شادی در پوست خود نمی‌گنجیدم و با شوقی وصف ناپذیر بچه‌ها را در آغوش گرفته و می‌بوسیدم».

به گزارش یک همرزم از صحنه نبرد فروغ جاویدان احمدرضا در تنگه چهار‌زبر قهرمانانه جنگید، و در روز سه‌شنبه سوم مرداد هنگام پیشروی برای تسخیر یال سمت راست تنگه بر اثر اصابت گلوله مزدوران به‌شهادت رسید.

او در آخرین لحظات با چهره‌یی خندان و سرشار از امید به آینده، سلاح خود را به همرزمانش داد و در کهکشان جاودانه‌فروغها جای گرفت.

درباره سلاحی که به امانت به یارانش سپرد، چنین نوشته بود: «…‌من سلاح خونین را بر‌کف گرفته‌ام تا شب را به پایان رسانده و آزادی را شکوفا کنم.

در این راه با تمامی وجودم و با هدایت رهبری نوین انقلاب (مسعود و مریم) می‌رویم تا کاخ ظالمان را سخت و بی‌امان در‌هم کوبیم، و بنای جامعهٔی آزاد و عاری از طبقه را بنیان نهیم، هر چند در این راه فدا شوم». وصیت‌نامه ـ ۱۱تیر۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51820263-49c3-43ae-a863-1040bc1a508b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات