728 x 90

با یاد مجاهد شهید داوود سلیمانی

مجاهد شهید داوود سلیمانی
مجاهد شهید داوود سلیمانی

محل تولد: ساری
شغل: دانشجو
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: ساری
تاریخ شهادت: 26-9-1359
محل زندان: -

زندگینامه شهید


میلیشیای مجاهد خلق داوود سلیمانی یکی از عناصر انقلابی و فعال انجمن جوانان مسلمان محله راه‌بند ساری و دانشجوی سال دوم مدرسه عالی سمنان بود.

او سالیان قبل از شهادت قدم به صحنه مبارزات اجتماعی گذاشت و باقلبی سرشار از امید به بهروزی خلق همواره به‌طور فعال و خستگی‌ناپذیر در جریان مبارزه شرکت داشت.

داوود در مردم زیسته بود و درد و رنج آنها را عمیقاً حس کرد و همواره در کنار مردم ساری به‌خصوص اهالی راه‌بندان فداکاریها و مجاهدتهای بیدریغی کرد.

به‌خاطر این فعالیت‌های انقلابی داوود، مردم محله راه‌بندان اعتماد عمیقی به او داشته و او را به‌عنوان رئیس شورای محل برگذیدند، آنها فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر او را در جهت منافع توده‌ها دیده بودند که هیچ‌گاه وقتش را جز برای رهایی و سعادت خلق نگذرانده بود.

مزدوران خمینی که از فعالیت‌های انقلابی این میلیشیای دلیر در ساری به هراس افتاده بودند، توسط دشنه خون‌ریز یکی عناصر خود خون این مجاهد خلق را به زمین ریخته و او را به‌شهادت رساندند.

خبر شهادت او شهر ساری را در غم و اندوه فرو برد و محله راه‌بندان را غرق ماتم کرد، هنگامی که مردم راه‌بندان خبر شهادت داوود را شنیدند از خانه‌های خود بیرون ریخته و با ناباوری به دور خانه او حلقه زدند، اما با همه سختی تحمل از دست دادن او، شهادت مظلومانه و پر افتخارش به دست قداره‌بندان خمینی را به پدر و مادرش و به همدیگر تبریک می‌گفتند.

در رابطه با شهادت میلیشیا قهرمان داود سلیمانی ۲۶۵نفر از مردم آزاده ساری طی استشهادی که امضا کرده‌اند ضمن گواهی شهادت او به دست یکی از چماقداران مهاجم (مهران جواهریان) و نیز معرفی برخی دیگر از سردمداران چماقدار علیه آنان اعلام جرم نموده و خواستار مجازات فوری آنها شده‌اند.

 

متن اعلام جرم خانواده شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

این جانب اسماعیل امام قلی سلیمانی به همراه همسرم صغری کلانتری علیه مهران جواهریان (قاتل) پرنیانی و عباسی با دو نفر همراه دیگر که فرزند مجاهدمان داود امام قلی سلیمانی را حین فروش کتاب سازمان مجاهدین خلق به ضرب چاقوی رزمی به‌شهادت رساندند و هم‌چنین از رسول هادی‌زاده و مهدی مستشرق که چندی قبل از وقوع شهادت فرزند مجاهدمان را حین فروش کتاب مجاهدین خلق به همراه برادر دیگرش ربودند و در ماشین شکنجه کردند (عکس از آثار شکنجه و هم‌چنین اعلام جرم آن‌روز موجود می‌باشد و در صورت لزوم ارائه می‌گردد) و او را تهدید به مرگ نمودند اعلام جرم می‌نمائیم و خواستار رسیدگی فوری به این مساله و اجرای حکم اشد مجازات برای عاملان شهادت فرزند مجاهدمان داوود هستیم. باشد تا آتش عدالت آنان را درخود کشد و خاکستر کند.

امضا و اثر انگشت اسماعیل امام قلی و صغری کلانتری

 

متن اعلام جرم جمعی از همرزمان شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

ما امضا کنندگان زیر علیه مهران جواهریان اهل ساری محصل هنرستان و پرنیانی محصل دبیرستان طالقانی و عباسی محصل هنرستان که به همراه دو چماقدار دیگر به کتاب فروشی هوادار مجاهدین خلق حمله‌ور شده و با قمه و چاقو به جان هواداران افتادند و فردی از هواداران را به نام داود امام قلی سلیمانی را با ضربات چاقو به‌شهادت می‌رسانند و شخص قاتل مهران جواهریان اهل ساری محصل سال اول هنرستان صنعتی چیت مقدم می‌باشد اعلام جرم می نمائیم این افراد هر کدام از اعضای کانون و انجمن اسلامی می‌باشند از جمله خود مهران جواهریان قاتل عضو انجمن اسلامی دبیرستان و عضو کانون می‌باشد و سردمداران این جریان با رسول هادیزاده و دیگر فالانژها بوده که بارها هواداران را به‌قتل تهدید کردند ما از این افراد اعلام جرم می‌نمائیم و خواستار مجازات فوری این افراد هستیم و نمی‌دانیم که آیا باز هم می‌خواهیم شاهد این‌گونه اعمال شاهنشاهی و فاشیستی باشیم یا نه.

بیش از ۲۶۵ امضاء

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2261a8c6-6204-41ed-94b7-618368ae85de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات