728 x 90

با یاد مجاهد شهید مصطفی سلیمانی فر

مجاهد شهید مصطفی سلیمانی فر
مجاهد شهید مصطفی سلیمانی فر

محل تولد: اهواز
شغل: مهندس راه و ساختمان
سن: 32
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مصطفی سلیمانی‌فر

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: خرمشهر

تحصیلات: لیسانس راه و ساختمان

سابقه مبارزاتی: ۹ سال

مصطفی سلیمانی‌فر در خانواده‌یی مرفه در خرمشهر به‌دنیا آمد، تحصیلات متوسطه را در ایران به‌پایان رساند سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت.

از طریق انجمن دانشجویان مسلمان با مجاهدین آشنا شد و به فعالیت پرداخت، چندی بعد تحصیل در دوره فوق‌لیسانس را نیمه‌تمام گذاشت و تمام‌عیار خود را وقف مبارزه کرد. سخت‌کوشی، تواضع و مهربانی و ساده‌زیستی از ویژگیهایش بود، در اولین ماههای بعد از ۳۰خرداد همراه با خواهر مجاهدش شهناز همواره از فعالان ترویج مواضع مجاهدین، توزیع نشریه و برگزاری آکسیونهای افشاگرانه بودند.

مصطفی از انقلاب ایدئولوژیک و پیام مریم رهایی تأثیر پذیرفت و ارتقای خود را در کار و مسئولیت و رزم و پیکار با دشمن بارز ساخت.

در سال۶۵ به منطقه اعزام شد و دوران جدیدی برای او آغاز گشت، ابتدا به بخش روابط منتقل شد، سپس در ستاد تبلیغات مسئولیت به‌عهده گرفت.

در آستانه عملیات کبیر فروغ جاویدان او که مدتها خواستار شرکت در عملیات بود، با تمام عشق و کینش قدم به میدان نبرد گذاشت و در یکی از حماسه‌های آن پس از رزمی قهرمانانه به‌شهادت رسید و جاودانه گردید. خواهر قهرمان مصطفی، شهناز نیز از زمره شهیدان فروغ جاویدان است.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40fec395-8faa-4b6c-86cb-3bc2a28e1292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات