728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیاوش سلطان نیا

مجاهد شهید سیاوش سلطان نیا
مجاهد شهید سیاوش سلطان نیا

محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: مهران
تاریخ شهادت: 28-3-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


عملیات چلچراغ در آخرین دقایق شنبه شب ۲۸خرداد سال۱۳۶۷ توسط یکانهای ارتش آزادیبخش ملی ایران در منطقه شهر مهران و ارتفاعات اطراف آن انجام شد. این عملیات منجر به فتح شهر مهران شد.

بخش مرکزی شهرستان مهران در ۱۰۰ کیلومتری ایلام قرار دارد، و این شهر که مرکز لشکر ۱۶ زرهی قزوین و هم‌چنین لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین سپاه و تیپ قائم یاسوج در آن بود، به‌طور کامل توسط ارتش آزادیبخش در عرض مدت نسبتاً کوتاهی فتح شد.

کلیه تجهیزات این لشکرها با ارزشی بیش از دو میلیارد دلار به دست سازمان مجاهدین خلق افتاد، این عملیات منجر به پذیرش آتش‌بس از طرف خمینی در جنگ ایران و عراق گشت.

در جریان این عملیات ۶۸تن از رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی به‌شهادت رسیدند که در میان این ستارگان پرفروغ رهایی عملیات چلچراغ شهدای پرافتخاری مانند سیاوش سلطان نیا بودند که اگر‌چه دارای ایدئولوژی مجاهدین نبودند، اما به ندای مجاهدین برای پیوستن به صفوف ارتش آزادیبخش پاسخ مثبت دادند، و آن‌چنانکه شرف انقلابی‌شان حکم می‌کرد، به تعهدات و مسئولیت خود در قبال سرنوشت این خلق و میهن در زنجیر، وفا کردند.

آنان در صفوف ارتش آزادیبخش و دوشادوش رزمندگان مجاهدین به میدان نبرد شتافتند و در مصاف با دشمن‌ترین دشمن مردم ایران سرفرازانه جان باختند.

سیاوش شهید رزمنده‌ای انقلابی و پرشور بود که با آگاهی کامل به اهداف ارتش آزادیبخش و مقاومت ایران به این ارتش پیوست و خون پاکش را نثار آزادی میهنش کرد و در زمره کهکشان شهدای راه آزادی ایران درآمد.

یاد ش گرامی و راهش پررهرو باد.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93aab286-0610-4530-a6a6-8c1844fc2000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات