728 x 90

با یاد مجاهد شهید امیر تعاونی رنجی

امیر تعاونی‌رنجی
امیر تعاونی‌رنجی

محل تولد: تهران
شغل: --
سن: 38
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید امیر تعاونی رنجی متولد ۱۳۲۹ در تهران بود. وی تحصیلاتش را تا لیسانس ادامه داد. در دوران دبیرستان در زمان شاه با شهید مجاهد محمد مقدم رابطه نزدیکی داشت.

این رابطه بعد از انقلاب ضدسلطنتی نیز ادامه داشت. و به‌دلیل همین رابطه با سازمان آشنایی پیدا می‌کند و در ارتباط نزدیک با شهید محمد مقدم در پوش شرکتی که به نام خودش ثبت کرد بود کمکهای زیادی به سازمان می‌کند. از کمکهای مالی تا امکاناتی مثل خانه و. .

نهایتا امیر در سال۶۱ به جرم کمک به شهید محمد مقدم و از این طریق به سازمان دستگیر می‌شود. وی پس از گذراندن محکومیتش در زمستان سال۱۳۶۵ آزاد می‌شود.

وی که در زندان در کنار مجاهدان زندانی پیوندش با سازمان و آرمان آزادی بسا عمیق‌تر شده بود، پس از خروج از زندان برای وصل به سازمان درنگ نکرد و در همین رابطه در سال۱۳۶۵ به همراه خانواده‌اش از طریق مرز پاکستان برای پیوستن به سازمان در منطقه مرزی از کشور خارج می‌شود.

وی پس از مدتی در بهار سال۱۳۶۶ به‌عنوان پیک سازمان برای مأموریت مجدداً به داخل کشور برمی‌گردد که توسط مأموران رژیم شناسایی و دستگیر می‌شود و به زندان اوین منتقل می‌گردد.

امیر که برای عشق به آزادی مردم ایران این مسیر را انتخاب کرده بود با ایستادگی بر مواضع مجاهدی‌اش نهایتاً در قتل‌عام سال۶۷ در تاریخ ۶مرداد به همراه ۷۷تن دیگر در حالی‌که ۳۸سال داشت، سر بدار می‌شود.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


امیر تعاونی

امیر تعاونی و دختر مجاهدش دامونا

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f92954b1-e8fb-4fdf-a740-755c55a68490"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات