728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن طاهر اسبق

مجاهد شهید حسن طاهر اسبق
مجاهد شهید حسن طاهر اسبق

محل تولد: بناب
شغل: دیپلم
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حسن طاهراسبق

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۸
محل تولد‌: بناب
تحصیلات‌: دیپلم
سابقه مبارزاتی: 10سال
زندانی سیاسی: 3سال
حسن طاهراسبق در سال57 با مجاهدین آشنا شد، و از سال58 در شهر بناب در زمینه  فعالیتهای تبلیغی، شرکت در تظاهرات و جمع‌آوری کمک مالی برای سازمان فعالیت کرد. پس از 30خرداد60 و آغاز مبارزه مسلحانه، هسته مقاومت تشکیل داد و به  فعالیتهاش ادامه داد.

  در سال62 دستگیر شد و مدت سه سال در اسارت بود، پس از رهایی از زندان برای وصل به سازمان تلاش کرد،سرانجام او  موفق شد در مرداد66 خود را به منطقه مرزی برساند.او در عملیات گرماب و پیرانشهر شرکت کرد و دلاورانه جنگید.

یکی از ویژگیهای برجسته او شادابی و خون‌گرمی و علاقه شدیدش به همرزمان مجاهدش بود.«… برای بر‌کندن ریشه هر نوع استثمار راه را در سازمان مجاهدین خلق یافتم، هم‌چنین برای نجات اسلام به‌عنوان ایدئولوژی انقلابی و رهائیبخش از چنگال ارتجاع تاریخی، باز هم مجاهدین خلق را یافتم.

بنابراین، درصدد برقراری ارتباط مستقیم برآمدم و توانستم سلاح پرافتخار مجاهد خلق را بر دوش خود حمل نمایم.

سلاحی که با خون تمامی مجاهدان تاریخ ساخته شده، و با آتش آن همگام با دیگر مجاهدین  می‌رویم تا خرمن هستی‌سوز ظالمان تاریخ را که امروز خمینی و رژیم ضدبشری او مظهر بارز آن است، به آتش کشیم و خاکسترش کنیم…».وصیت‌نامه ـ 1 مهر 66

  درراستای این رسالت شکوهمند  مجاهد خلق حسن طاهراسبق، در فروغ جاویدان با پاسداران ظلمت قهرمانانه جنگید، و پس از واردآوردن ضربات کوبنده بر آنان  به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1703f639-51a4-4877-87d3-461e7c4019c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات