728 x 90

با یاد مجاهد شهید جمیله طهماسب نظامی

مجاهد شهید جمیله طهماسب نظامی
مجاهد شهید جمیله طهماسب نظامی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 21
تحصیلات: سال آخر دبیرستان
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 27-6-1360
محل زندان:

زندگینامه شهید


مجاهد شهید جمیله طهماسب در سال۱۳۳۹ در خانواده‌ای نسبتاً مرفه در تهران بدنیا آمد. تحصیلات متوسطه را در محله ۱۳آبان (محله‌ای در جنوب تهران) در دبیرستان آزادگان گذارند.

وی بعد از انقلاب وقتی که گروه ۱۳آبان در محله‌شان تشکیل گردید که گروهی از هواداران سازمان مجاهدین خلق آنرا به‌وجود آوردند، از طریق آشنایی با مواضع سیاسی – ایدئولوژیک سازمان به جمع هواداران پیوست و فعالانه بکار پرداخت.

او در شورای مدرسه فعال بود و در سال۵۹توانست به شورای مدرسه برسد، در همین سال بعد از اخراج چند تن از مسئولان مدرسه و افراد شورا که هوادار مجاهدین بودند، مسئولیت وی سنگین‌تر شد.

بعد از آغاز ۳۰خرداد۶۰ جمیله از طرف خانواده تحت فشار بود، و او را به شهرستان دیگری فرستادند، اما وی بعد از بازگشت مجددش به تهران با دوستانش تماس گرفت تا ارتباطش با سازمان حفظ شود.

جمیله در تظاهرات چهارشنبه ۱۸شهریور۶۰ که علیه رژیم خمینی جلاد ترتیب داده شده بود، دستگیر شد، و بعد از ۹روز اسارت یعنی در روز ۲۷شهریور به‌دست دژخیمان خمینی خون‌آشام تیرباران گردید.

یادش گرامی و راه پرفروغش پررهرو.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aba6b78-33b3-49d0-ba24-4d5abc4599d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات