728 x 90

با یاد مجاهد شهید تیمور طالش شریفی

مجاهد شهید تیمور طالش شریفی
مجاهد شهید تیمور طالش شریفی

محل تولد: رامسر
شغل: کارمند اداره
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 13-1-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید تیمور طالش شریفی در سال۱۳۳۶ در روستای کتالم از توابع رامسر در یک خانواده‌ٔ کارگر و زحمتکش متولد شد، پس از طی دوره ابتدایی، تحصیلات خود را در دبیرستان ادامه داد و پس از آن موفق به گرفتن دیپلم فنی خود از یکی از دبیرستانهای تنکابن گردید.

او که دیپلمه بیکار بود مدتی در مغازه‌ای مشغول به کار شد و به‌تازگی ماشینی تهیه کرده بود و قرار بود با آن کار کند، شهید تیمور هم چون سایر فرزندان زحمتکش، همواره در کنار درس و تحصیلات خود، کمک و یاوری برای خانواده بود و همدوش پدرش به کارهای بنایی و کشاورزی می‌پرداخت.

او با گوشت و پوست خود، رنج و محرومیت طبقات محروم را درک کرده بود ، او از سال‌ها پیش مبارزه با ظالمان و جنایتکاران را جهت احقاق حقوق محرومان، پیشه خود ساخته و در راه روشنگری و آگاهی توده‌ٔ مردم با تمام وجود تلاش می‌کرد .

در جریان انقلاب ضدسلطنتی تیمور در پخش اعلامیه‌های آگاهی بخش و تظاهرات و افشاگری علیه علیه رژیم شاه فعالیت داشت …

پس از انقلاب عمکرد رژیم حاکم و به‌خصوص خمینی جلاد را با برداشت‌های مترقیانه از اسلام منطبق ندید و در جستجوی اسلام واقعی و عاری از زنگار طبقاتی به تکاپو پرداخت .

سرانجام تحقق آرمانهای توحیدی خویش را در راه مجاهدین یافته و به آن جذب شد و بعد از آن با تمام هستی خود در راه تحقق آن آرمانها و بر پایی جامعه بی‌طبقه‌ٔ توحیدی فعالیت کرد.

او هنگامی که در قزوین در شرکتی استخدام شده بود، با کار توضیحی مداوم برای کارگران، آنها را به حقوق مسلم خویش آشنا می‌کرد، و برای بالا بردن دانش سیاسی ــ اجتماعی کارگران، نشریه بازوی انقلاب را در بین آنها پخش می‌کرد.

در اثر رهنمودها و همکاری او کارگران شرکت « شورای کارگران » تشکیل داده و او را به‌عنوان نماینده کارگران انتخاب کردند.

تیمور در شورا از حقوق کارگران دفاع می‌کرد و سرانجام بعد از درگیریهای مداوم با کارفرما از کارخانه اخراج شد. .

اما او باز هم به نشر عقاید مجاهدین و دفاع از آرمان اسلام انقلابی می‌پرداخت، و سرانجام نیز با شهادت خویش، آخرین رهنمود و آموزش خود را پیاده کرد و مشعلی فراراه رهایی خلق شد.

این کارگر مجاهد در روز ۱۱فروردین سال۶۰ در روستای کتالوم رامسر هدف تهاجم ایادی مسلح رژیم قرار گرفت و به‌شهادت رسید.

 

قسمتهایی از اطلاعیه مجاهدین خلق در مورد شهادت تیمور طالش شریفی:

 

هموطنان عزیز!

مردم دلیر و آگاه گیلان!

در حالی که هنوز خون برادر مجاهد خیرالله اقبالی که در روز ۶۰/۱/۸ در جریان تهاجم چماقداران به رامسر و به ضرب گلوله حامیان مسلح آنان به‌شهادت رسید نخشکیده است، و هنوز پیکر پاک این مجاهد شهید به خانواده داغدارش تحویل نشده، غروب روز ۶۰/۱/۱۱ در روستای ”کتالوم ”رامسر میلیشیای قهرمان برادر مجاهد ”تیمور طالش شریفی“ هدف تهاجم مسلحانه چماقداران و چندتن از اعضاء سپاه پاسداران رامسر واقع گردید و به ضرب گلوله ناجوانمردانه آنان به‌شهادت رسید...

مجاهدین خلق ایران شهادت این فرزند راستین خلق را به عموم هموطنان عزیز به‌ویژه مردم آگاه و مبارز رامسر و خانواده‌ٔ داغدارش تبریک و تسلیت می‌گویند.

... هنوز دو هفته از سال جدید سالی که گویا سال حکومت قانون! و اجرای عدالت! است نگذشته پنج فرزند رشید و مجاهد خلق به دست عمال جنایتکار ارتجاع به‌شهادت رسیدند وهم چون همیشه نهادها و مقامات وابسته به حزب حاکم و بلند گوهای تبلیغاتی آنان به تأیید و حمایت صریح و غیرصریح از جنایتکاران برخاستند و باز هم آمران و عاملان این کشتارهای وحشیانه – در حالی که چهره‌ٔ همگی آنان شناخته شده است آزادانه به راه خود می‌روند.

وسیعلم الذین ظلمو ا ای منقلب ینقلبون

مجاهدین خلق ایران

۶۰/۱/۱۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bffe1d9-b813-4bf3-9b81-c697af14fe96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات