728 x 90

با یاد مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی

مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی
مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی

محل تولد: نيشابور
شغل: نویسنده
سن: 27
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 6-11-1360
محل زندان: زمان شاه در زندان اوین

زندگینامه شهید


زندانی زمان شاه: ۱۳۵۲ حدود ۴.۵سال

نحوه شهادت: تیرباران

ابوالحسن در بهمن‌ماه ۱۳۳۳ در خانواده‌ای متوسط در شهر نیشابور به‌دنیا آمد. وی دوره ابتدایی را در همین شهر و دوره دبیرستان خود را در شهر مشهد گذراند.

وی در دوره دبیرستان خود با مفاهیم سیاسی و اختلاف طبقاتی موجود در جامعه آشنا شد و به مبارزه بر علیه رژیم وابسته و ستمگر شاه روی آورد و به‌رغم فشاری که از جانب محیط خانواده روی وی بود که روی تحصیلش متمرکز باشد، او به راهی که در آن قدم نهاده بود با عزمی خلل‌ناپذیر ادامه داد، تا این‌که به‌دلیل همین فعالیت‌ها در خرداد ۱۳۵۲ دقیقا قبل از شروع امتحانات نهایی دبیرستان توسط ساواک شاه در مشهد دستگیر و تحت شکنجه‌های ساواک شاه قرار گرفت. سه روز مستمر با کابل شکنجه شد اما و وقتی به چیزی نرسیدند، بعد از ده روز وی را به زندان اوین تهران منتقل کردند.

در اوین نیز شکنجه‌های ادامه یافت به‌نحوی که بر اثر آویزان کردن، تشنگی و گرسنگی دادن و فشار ناشی از ضربات کابل برپا و جاهای حساس بدن از هوش میرفت. اما وی سرفرازانه از این آزمایش سنگین بیرون آمد.

ابوالحسن قهرمان سپس در بیدادگاه شاه خائن ابتدا به دو سال و سپس در بیدادگاه تجدید نظر به چهار سال زندان محکوم گردید. زندان برای او یک دوره بسیار آموزنده و رشد دهنده بود چرا که از نزدیک در رابطه با سازمان مجاهدین و آموزشهای آن قرار گرفت.

در نامه‌هایی که از زندان می‌فرستاد سعی می‌کرد برای خانواده‌اش به‌طور روشن مواضع ایدئولوژیک ـ سیاسی خود را تشریح نموده و پرده از ماهیت رژیم پوشالی شاه بردارد. روحیه‌ای پرشور و پر نشاط او حتی زمانی که شکنجه شده بود زبان‌زد همرزمانش بود.

حسن که هرگز در مقابل دژخیمان سر خم نکرد، در بیدادگاه رژیم شاه با قاطعیت در مقابل ایستاد و همین امر باعث شد که مدت محکومیتش افزایش یابد.

پس از آزادی و قبل از پیروزی انقلاب در سال۵۷ در شرکت در تظاهرات و سازماندهی آن و ایجاد تحرک در جوانان بسیار فعال بود.

بعد از انقلاب به فعالیت‌هایش با سازمان ادامه داد. در انتخابات فرمایشی مجلس کاندید سازمان در نیشابور بود. بعد از سی خرداد و ارتقاء مبارزات رهایی‌بخش خلق به فاز مبارزه‌ی انقلابی مسلحانه، به‌عنوان یک فرمانده مجاهد از آرمانهای خلق دفاع نمود تا این‌که در جریان اجرای مأموریتی در تاریخ ۶بهمن سال۱۳۶۰ با مزدوران تا دندان مسلح رژیم در تهران درگیر شد و در این درگیری نابرابر به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ff7f0e4-7868-4664-a6b4-c49b1818e4aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات