728 x 90

با یاد مجاهد شهید الهه تهرانی (لید عزیزالله)

مجاهد شهید الهه تهرانی (لید عزیزالله)
مجاهد شهید الهه تهرانی (لید عزیزالله)

محل تولد: -
شغل: دانشجوی رشته آمار
سن: 20
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 16-9-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید الهه تهرانی یکی از میلیشیاهای پرشور مجاهدین در فاز سیاسی بود که در جریان فعالیت‌هایش در سن ۲۰سالگی در سال۶۰ دستگیر شد. او پس از حدود ۵ماه از دستگیری دوبار با خانواده‌اش تماس تلفنی می‌گیرد. در آخرین تماس بعد از احوالپرسی به آنها می‌گوید: دیگر پول و لباس و میوه و... برایم نیاورید، دادگاه ما تشکیل و تکلیف ما روشن شده و تا ۲ساعت دیگر اعدام می‌شویم.

فردا صبح خانواده‌اش برای گرفتن جسد به بهشت زهرا می‌روند، زمانی که سراغ جسد الهه را می‌گیرند، مسئولان قبرستان می‌گویند یکی دو دقیقه پیش دفنش کردیم و قبرش را نشان می‌دهند.

خانواده وی می‌گویند اعدام شدگان دیگری هم بودند که اجسادشان به‌طور پراکنده در قطعات مختلف بهشت زهرا دفن شده اما رژیم هیچیک از آنها را اعلام نکرده بود.

یکی دیگر از اقوام مجاهدین دستگیر شده که در همان تاریخ (۱۶ آذر۱۳۶۰) برای خبر گرفتن از یکی از اقوامش که دستگیر شده به زندان مراجعه می‌کند، خبردار می‌شود روز۱۶آذر، ۱۲۰نفر را اعدام کرده‌اند.

 

 

بدلیل خفقان و سرکوب حاکم بر مهین اطلاعات بیشتری در مورد این شهید نداشتیم، اطلاعات تکمیلی خود در مورد این مجاهد قهرمان را برای ما ارسال کنید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/011952e7-0049-4011-a87d-301998b8c60f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات