728 x 90

با یاد مجاهد شهید رضا توحیدی فرد

مجاهد شهید رضا توحیدی فرد
مجاهد شهید رضا توحیدی فرد

محل تولد: اهواز
شغل:
سن: 22
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

زندگینامه شهید


رضا توحیدی‌فرد

تاریخ تولد: 1345

محل تولد: اهواز

تحصیلات: ابتدایی

«این‌جانب رضا توحیدی‌فرد متولد سال1345 دارای تحصیل 5کلاس ، وقتی که در داخل ایران بودم هیچ شناختی از مجاهدین نداشتم و روزها را شب می‌کردم و شبها را روز.

  همیشه فقط به فکر یک لقمه نان بودم، روزی از طرف تعاونی آمدند که تو باید به سربازی بروی…

وقتی   خانواده‌ام این را فهمیدند و در تلویزیون گفته بودند کسانی که متولد 45 به بالا هستند که به سربازی نرفته‌اند برایشان اضافه خدمت می‌زنیم،خانواده‌ام گفتند که نمی‌خواهیم تو را بگیرند و فردای آن روز رفتم دفترچه آماده به خدمت گرفتم.

بعد از 15ماه در روز 24مهر66 در منطقهٌ مریوان به اسارت نیروهای ارتش ‌آزادیبخش  درآمدم.

طی 5ماه در اردوگاه پس از شرکت درنشست‌ها  وخواندن نشریه‌ها، جنایتهای خمینی ضدبشر بیشتر برایم روشن شد.  حماسه‌های برادران و خواهران که در زندان خمینی جلاد به‌سر می‌برند را هم شنیدم.

از برخوردهای خوب و برادرانه مجاهدین که با ما داشتند احساس دیگری به من دست داد، و احساس کردم که تازه از مادر متولد شده‌ام و تازه نیمی از زندگی کردن را آموختم…

 پیش خودم گفتم اینها کسانی هستند که معنی زندگی را خوب می‌فهمند، و برای بهتر زندگی کردن و آزاد بودن در صلح و آرامش و فرق نگذاشتن انسانها مبارزه می‌کنند.

  پیش خودم گفتم  من هم یک فرد ایرانی هستم و برای این‌که بتوانم در این انقلاب نوین سهمی داشته باشم ،راه خود را انتخاب کردم و تقاضا کردم به ارتش‌آزادیبخش بپیوندم…».

سرباز آزاده رضا توحیدی‌فر پس از پیوستن به ارتش آزادیبخش در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد. او در این نبرد قهرمانانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید.

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bdfd8c5-fa96-4a0b-bcc5-f896a9586c65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات