728 x 90

با یاد مجاهد شهید ماهرخ طلوعی

مجاهد شهید ماهرخ طلوعی
مجاهد شهید ماهرخ طلوعی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


ماهرخ طلوعی 

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۰

محل تولد‌: تهران

تحصیلات‌: دانشجوی رادیولوژی ‌ـ‌ آمریکا

سابقه مبارزاتی‌: ۱۰سال ماهرخ طلوعی، پس از انقلاب ضدسلطنتی با سازمان مجاهدین آشنا شد و در همین دوران برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد.

در سال ۵۸ در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا فعالیت خود را شروع کرد، و  به دلیل تسلط به زبان انگلیسی ترجمه متون و نشریات انگلیسی‌زبان را بر عهده داشت.

از سال ۶۱ فعالیتش را گسترش بخشید و به تشکیلات سازمان در اروپا منتقل شد، سپس در بخش اطلاعات مسئولیت به عهده گرفت.

پس از انقلاب درونی سازمان، پرتوهای انقلاب ایدئولوژیک تا اعماق وجودش راه برد و از آن پس به عنوان یک مسئول دلسوز و فداکار، مسئولیتهای سنگین‌تری به عهده گرفت.

در سال ۶۵ به منطقه اعزام شد و در پشتیبانی یکی از قرارگاهها عهده‌دار مسئولیت شد. مجاهد خلق ماهرخ طلوعی یک مسئول فداکار ودلسوز و برخوردار از عواطف عمیق انسانی بود، و همین ویژگیهایش، کافی بود که به عنوان مربی و معلم به آموزشگاه کودکان و نوجوانان مجاهدین منتقل شود.

او که خود دو فرزند داشت  به سایر کودکان نیز هم چون فرزندان خویش مهر می‌ورزید. بارها خواستار شرکت در عملیات و در خط مقدم جبهه شده بود و می‌گفت : «می‌خواهم در راه رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی و نفی هرگونه استثمار، با تمام وجود و عاری از کلیه تعلقات طبقاتی و شرک‌آلود مبارزه کنم، و خود را فدیه راه رهایی خلق بنمایم».

سرانجام در آستانه عملیات فروغ جاویدان به آرزوی دیرینه‌اش رسید و وارد یکانهای رزمی شد.

به گفته همرزمانش  در نبردهای تنگه چهار زبر، چون شیر جنگید.،در یکی از نبردها قهرمانانه به شهادت رسید و  «خود را فدیه رهایی خلق کرد».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44158f67-ebcf-46df-8390-1df2878ff07a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات