728 x 90

با یاد مجاهد شهید طاهر واعظی

مجاهد شهید طاهر واعظی
مجاهد شهید طاهر واعظی

محل تولد: هشترود
شغل: مسئول بخش داخلی بیمارستان
سن: 33
تحصیلات: دکترا
محل شهادت: زنجان
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


مجاهد شهید طاهر واعظی

طاهر در سال۱۳۳۳ در هشترود آذربایجان متولد شد و در رشتهٔ پزشکی دانشگاه تبریز تحصیل کرد. پس‌از انقلاب از سوی پزشکان و کارکنان بیمارستان هشترود به‌عنوان رئیس شورای بیمارستان شهر انتخاب شد.

در‌جریان انتخابات ریاست جمهوری سال۵۸ پزشکان و کارکنان بیمارستان هشترود که طاهر در میان آنان از محبوبیت ویژه‌یی برخوردار بود، به‌طور یکپارچه با انتشار اطلاعیه و طوماری از کاندیداتوری مسعود حمایت کردند. طاهر روزها در بیمارستان کار می‌کرد و تحصیلاتش را به‌طور شبانه ادامه داد.

از سال۱۳۵۹ در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در زنجان قرار گرفت، بعد از۳۰خرداد۶۰ به‌زندگی مخفی روی آورد و فعالیتهایش را در تهران ادامه داد.

در سفری به‌هشترود مورد شناسایی واقع شد که دستگیرش کردند،ابتدا به ۱۵سال زندان محکوم شد اما به‌خاطر استواری و مقاومتی که در زندان نشان داد، محکومیتش را به‌حبس ابد افزایش دادند.

هم‌زنجیرانش در زندان او را دکتر صدا می‌کردند و زندانیانی که او را در زندان دیده بودند، از او به‌عنوان یکی از مقاومترین‌ها در زندان زنجان یاد می‌کنند.

آنها نقل می کنند طاهر سرشار از شور و شوق و روحیه مقاوم و انقلابی بود. با صدایی گرم و گیرا ترانه‌ها و سرودهای انقلابی را می‌خواند. خبر شهادتش را در پاییز سال۶۷ به‌خانواده‌اش دادند.

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a12a4b39-ab5b-446f-ab7b-bdc519d11167"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات