728 x 90

با یاد جاودانه فروغ زیبا وفائیان

مجاهد شهید زیبا وفائیان
مجاهد شهید زیبا وفائیان

محل تولد: تهران
شغل: ,
سن: 28
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زیبا وفائیان
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: 9سال
زیبا وفائیان از سال58 با مجاهدین آشنا شد و فعالیت خود را از همان سال آغاز کرد، و تا سال60 در فعالیتهای تبلیغی‌ـ‌ افشاگرانه شرکت داشت.
در سال65 خود را به منطقه رساند و فعالیتش را این‌بار در قرارگاههای مجاهدین و در فازی نوین از سر گرفت.

دوره‌های آموزشی را گذراند و در یکانهای رزمی سازماندهی شد و در چند رشته عملیات شرکت کرد.
زیبا در وصیتنامه‌اش مبارزه در کنار مجاهدین را چنین توصیف کرده بود: «…‌بله زندگی زیباست. زیباییهای زندگی را ما مجاهدین بیشتر از هر کسی درک می‌کنیم و به آن عشق می‌ورزیم.

به گلهای کوچک صحرایی که پاک و لطیف در دل زمین می‌رویند، به دانه‌های ریز باران، به شکوفه‌ها در بهار، به امواج خروشان دریا، به دشت وسیع صحرا، به آبشار در میان کوهها و خیلی خیلی چیزهای دیگر… به چشم مجاهدین همه چیز زیباست.

حتی  بوی باروت و صفیر گلوله و انفجار نارنجک زیرا که تمامی اینها را از دریچه دنیایی پاک که از اسلام انقلابی سرچشمه می‌گیرد، می‌بینند.
…صلح و آزادی با خون رشیدترین و پاکترین فرزندان خلق فراخواهد رسید و من به آن ایمان دارم و آن را با تک‌تک سلولهایم احساس می‌کنم».وصیت‌نامه ـ 4فروردین67
او در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و طی نبردهای اطراف شهر اسلام‌آباد هنگام پاکسازی مزدوران هدف گلوله قرار گرفت و قهرمانانه به‌شهادت رسید.

بدین ترتیب خون پاکش را فدیه‌ی «زندگی زیبا» برای مردم میهنش کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4af996bf-5f83-4b0c-9514-b08f0e5a3bc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات