728 x 90

با یاد مجاهد شهید نسرین وفایی

مجاهد شهید نسرین وفایی
مجاهد شهید نسرین وفایی

محل تولد: تهران
شغل: دیپلم
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


نسرین وفایی

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۴سال

«من نسرین وفایی از آبان سال۵۸ فعالیتهای خود را در ارتباط با بخش دانش‌آموزی (مرکز) آغاز کردم.

سال۵۹ فرمانده کیوسکهای دانش‌آموزی مرکز بودم، در ۲۹خرداد۶۰ یکبار توسط کلانتری دستگیر شدم و مورد ضرب و شتم وحشیانه فالانژها قرار گرفتم، در ۸آذر۶۰ دستگیر و در ۱۱شهریور۶۴ آزاد شدم.

در سال۶۰ بازجوهایم مرا محکوم به اعدام کردند، اما  به‌دلیل انتقالشان به کمیته مشترک و اعدام انقلابیشان (توسط واحدهای عملیاتی) پس از یک سال به دادگاه رفتم و محکوم به ۴سال زندان شدم.

بعد از  آزادی از زندان به رادیو مجاهد گوش می‌دادم و با شنیدن رهنمودهای مربوط به نحوه اعزام به منطقه و ملحق شدن به صفوف پولادین مجاهدین،‌تصمیم به خروج از کشور گرفتم‌ و در سال۶۶  از طریق سازمان به منطقه آمدم».

او که گمشده سالیانش را بازیافته بود در وصیتنامه‌اش نوشت: «…‌با عشق پاک به تک‌تک فرزندان رزمنده و پراقتدار مسعود و مریم در ارتش آزادیبخش و با درک نسبی ارزش این به قول مسعود "الماسها" و با جانسپاری کامل به راه مسعود کبیر و مریم رها… بسان سایر میلیشیاهای اسیر و شهید و در حال نبرد سترگ با نام مسعود چشم به جهان (مبارزه) گشودم.

تنها آرزو و خواسته‌ام از خدا این است که مرا شایسته قرار گرفتن در خانواده پاک و با خلوص و لبریز از صدق و صفای مسعود و مریم گرداند، تا با هرگونه تحجر در نبردی قهرآمیز و تهاجمی و مداوم باشم…». وصیتنامه ـ ۶اسفند۶۶

سرانجام هم‌چنان‌که آرزو داشت در نبرد سترگ فروغ جاویدان با «جانسپاری کامل» شرکت کرد و با نثار خون پاکش در راه آزادی  جاودانه شد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91c59491-098b-4a8c-8325-c583a4eb6877"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات