728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی‌محمد وطن‌پرست

مجاهد شهید علی محمد وطن پرست جامغانی
مجاهد شهید علی محمد وطن پرست جامغانی

محل تولد: جهرم
شغل: عکاس
سن: 39
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی‌محمد وطن‌پرست

تاریخ تولد: ۱۳۲۸
محل تولد: جهرم
تحصیلات: ابتدایی
شغل:‌عکاس
سابقهٌ مبارزاتی: 7سال
علی‌محمد وطن‌پرست در سنین نوجوانی برای کار راهی کویت شده بود و در آن‌جا شغل عکاسی داشت.

در سالهای بعد از انقلاب ضدسلطنتی، چند بار به ایران آمد و با مجاهدین آشنا شد، در سال60 برادرش محمود و دو دختر خواهرش به نامهای اعظم و جلیله صیادی که از هواداران سازمان بودند، به‌دست دژخیمان خمینی اعدام شدند.

خانهٌ پدری و خانه برادرش را مزدوران رژیم غارت کرده و به آتش کشیده بودند، علی‌محمد پس از مشاهدهٌ جنایتهای خمینی کینهٌ عمیقی از رژیم در دل داشت.

از سال60 با هواداران سازمان ارتباط برقرار کرد، پس از انقلاب ایدئولوژیک فعالیتش بیشتر شد و سرانجام در اردیبهشت65 به منطقه رفت.

در بخشهای حفاظت پایگاهها و روابط خارجی فعال بود، پس از تأسیس ارتش آزادیبخش ابتدا در یکان آتشبار و سپس در گردانهای پیاده سازماندهی شد و در عملیات آفتاب شرکت کرد.

قبل از شروع عملیات نوشت: «…صبح پیروزی بسیار نزدیک می‌باشد، آماده یک نبرد بزرگ با خمینی می‌شویم که من هم با قدمهایی محکم در این راه پیش می‌روم، پشت سر رهبری با دیگر برادران…».

علی‌محمد قهرمان شوریده و مشتاق  در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد، و کینه انقلابی خود را در آتش وقفه‌ناپذیر سلاحش بر دژخیمان فروبارید.

سرانجام خون پاکش را نثار آرمانش نمود و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.«…‌من به مجاهدین و ایدئولوژی مجاهدین و رهبری آن برادر مسعود رجوی و خواهر مریم رجوی و فرامین رهبری صددرصد پای‌بند و اعتقاد کامل دارم، و با سر تا پای جان پیش خواهم رفت. هم‌اکنون با امر رهبری، سازمان ما وارد نبرد با خمینی ضدبشر می‌شود من هم همپای برادران وارد این جنگ می‌شوم».وصیت‌نامه ‌ـ‌7فروردین66

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9aad99c-0d6d-49a6-b070-954f57ebeb5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات