728 x 90

به یاد مجاهد شهید سیده عذرا یعقوبیان

سیدعذرا یعقوبیان
سیدعذرا یعقوبیان

محل تولد: بهشهر
شغل: معلم
سن: 31
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سیده عذرا یعقوبیان

تاریخ تولد: ۱۳۳۶
محل تولد: بهشهر
تحصیلات: فوق‌دیپلم
سابقه مبارزاتی: 9سال
زندانی سیاسی: 3سال
سیده عذرا یعقوبیان دانشجوی دانشسرای ساری بود و فعالیتهای سیاسی خود را با شرکت در اعتصابهای دانشجویی از سال 56-55 آغاز کرد.

در سال 58 به جمع  هواداران مجاهدین پیوست و در رابطه با انجمن معلمین بهشهر قرار گرفت.

او تا مدتها مسؤلیت نشریه در بهشهر را به عهده داشت، درسال 60 ابتدا به ساری منتقل شد و بعد از چندی در آبان همان سال دستگیر و به سه سال محکوم گردید.

پس از آزادی در جستجوی راهی برای برقراری مجدد ارتباط تشکیلاتی خود بود وعاقبت در سال 66 توانست با کمک سازمان به منطقه برود.

این شیر زن مجاهد در تقاضانامه خود برای پیوستن به صفوف مقدم نبرد علیه رژیم خمینی نوشت:‌«…در نهایت آگاهی و اختیار کامل تقاضا دارم که مرا جهت نبرد در صفوف رزمندگان جان بر کف به منطقه فرستاده، تا همدوش دیگر رزمندگان سلاح بر دوش گرفته با دشمن ضدبشر بجنگم و در این راستا حاضر به فدای جان خویش می باشم…». ‌

اوپس از ورود به ارتش آزدایبخش بلافاصله در تیپ رزمی خواهران سازماندهی شد و دوران آموزشی خود را با جدیت و علاقمندی بسیار پشت سر گذاشت.

عذرای قهرمان در عملیات فروغ جاویدان در موضع فرمانده تیم بود و رشادتها و دلاوری های زیادی از خود نشان داد.

سرانجام  در یکی از نبردها ب  درکنار همرزمش مجاهد شهید ندا زنجانی، در حالی که در طبقه بالای یک ساختمان با شجاعت و جسارت می‌جنگیدند مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسیدند. پیکر پاک او توسط همرزمانش به پشت جبهه منتقل گردید و در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی "ع"‌به خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8e74903-8244-42ee-98bc-1073f777f62a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات