728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی یارسه نیا

مجاهد شهید علی یارسه نیا
مجاهد شهید علی یارسه نیا

محل تولد: تهران
شغل: پرسنل ارتش
سن: 38
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی یارسه‌نیا

تاریخ تولد: ۱۳۲۹

محل تولد: تهران

تحصیلات: متوسطه

شغل: درجه‌دار نیروی زمینی

سابقه مبارزاتی: ۱۴سال «…‌من علی یارسه‌نیا فرزند اسدالله متولد۱۳۲۹ شغل درجه‌دار نیروی زمینی   در روز ۹مرداد۶۳ بنا به تقاضای خودم برای ادامه فعالیت نزدیکتر در رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران به منطقه آمده‌ام.

از خداوند بزرگ آرزو دارم که به من توانایی دهد تا بتوانم با سعی و کوشش خودم در کنار سایر برادران و خواهران همرزم مجاهدم قرار گیرم، تا دین خودم را نسبت به خدا و خلق به بهترین وجهی ادا کرده باشم.

از سال۴۰ با مسائل سیاسی به‌علت جو خانوادگی آشنا شدم،از سال۵۳ فعالیتم بیشتر شد. در سخنرانیها و پخش اعلامیه (علیه رژیم شاه) شرکت داشتم.

در سال۵۷ به‌طور مسلحانه در بیشتر عملیات شرکت کردم، و از بدو انقلاب با سازمان آشنایی بیشتر پیدا کردم.

در سال۶۳ (با سازمان) تماس برقرار کردم و اعزام گردیدم، اکنون از برادرانم در سازمان تقاضا می‌کنم هر‌چه زودتر مرا به خط مقدم نبرد اعزام کنید، تا دین خود را به خدا و خلق قهرمان ایران ادا کنم ،و پاسدار خون شهیدان به‌حق سازمان مجاهدین خلق ایران باشم». علی یارسه‌نیا دارای ۵فرزند بود  اما هیچ چیز مانع از آن نشد که این مرد آزاده راه پر از رنج و فدای مبارزه را برگزیند.

پسر مجاهد و پرشورش غلامرضا یارسه‌نیا نیز در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید. مجاهد شهید علی یارسه‌نیا در عملیات آفتاب و چلچراغ در قسمت پشتیبانی فعال بود و در فروغ جاویدان مسئول مهمات‌رسانی به جبهه بود.

بارها با مزدوران خمینی درگیر شد و شماری از مزدوران دشمن را به‌هلاکت رساند. روز چهارشنبه ۵مرداد۶۷ در جریان یکی از نبردهای سهمگین، به‌شهادت رسید و خون پاکش رهنمود روشنی فراراه تمامی آزادگان میهن شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96de5f12-bc6c-442d-8ae9-c6f7d364327d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات