728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامرضا یارسه نیا

مجاهد شهید غلامرضا یارسه نیا
مجاهد شهید غلامرضا یارسه نیا

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 15
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


غلامرضا یارسه‌نیا

تاریخ تولد: ۱۳۵۲

محل تولد: تهران

تحصیلات: راهنمایی

غلامرضا یارسه‌نیا در سال۶۴ همراه پدر و مادر و تمامی خانواده به منطقه آمدند، و تا سال۶۶ در مدرسه مجاهدین در قرارگاه اشرف درس می‌خواند.

پدرش مجاهد شهید علی یارسه‌نیا بود که قهرمانانه در نبردهای فروغ جاویدان جنگید و به‌شهادت رسید.

غلامرضا مدتی در قسمت مهندسی تأسیسات یکی از قرارگاهها دوره کار آموزی فنی را می‌دید،اما او همواره از مسئولش می‌خواست که او را به یکانهای رزمی بفرستند.

می‌گفت مگر من نمی‌توانم مانند میلیشیاهایی که سنشان حتی کمتر از من بود ولی در برابر جلادان خمینی ایستادند بجنگم؟

غلامرضا سرانجام طی گزارشی در روز ۲۳بهمن۶۶ خواستار اعزام به یکانهای رزمی شد: «…‌از شما تقاضا می‌کنم که اجازه بدهید که من هم به جایی که همهٌ بچه‌ها در آن‌جا آموزش می‌گیرند، بروم…».

در سرفصل حماسه فروغ جاویدان  روح سرکش و شور انقلابی غلامرضا برای شرکت در این عملیات شگفت‌انگیز و در عین حال تحسین‌آفرین بود، و کسی را یارای ایستادن در برابراصرارهای او برای شرکت در صحنه نبود.

سرانجام مسئولش با شرکت او در قسمت پشتیبانی یکی از تیپها موافقت کرد و غلامرضا همراه با پدر مجاهدش علی یارسه‌نیا پا به صحنه فروغ جاویدان گذاشت.

یکی از همرزمان غلامرضا از روحیه انقلابی او وقتی در کمین مزدوران رژیم افتاده بود می‌گفت: «غلامرضا بی‌امان به‌سوی مزدوران شلیک می‌کرد تا این‌که موفق شد حلقه محاصره آنها را بشکند و از کمین به‌سلامت بیرون بیاید».

اما در صحنه‌یی دیگر غلامرضای قهرمان به هنگام بمباران شهر اسلام‌آباد توسط هواپیماهای رژیم بر اثر اصابت ترکش بمب به‌شهادت رسید.

همرزمانش پیکر پاک این نوگل مجاهد را به کربلا انتقال دادند و در خاکپای سرور آزادگان حسین‌بن‌علی‌(ع) و فرزندان و یاران شهیدش در کربلا به خاک سپردند. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56b094d1-e5db-4e65-8518-47a203a3e5ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات