728 x 90

با یاد مجاهد شهید داریوش یزدانی

مجاهد شهید داریوش یزدانی
مجاهد شهید داریوش یزدانی

محل تولد: قائمشهر
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


داریوش یزدانی

  تاریخ تولد: ۱۳۴۲

محل تولد: قائمشهر

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹سال «…من داریوش یزدانی کارم با پخش نشریه در سال۵۸ آغاز شد. در سال۶۳ به منطقه آمدم تا دوشادوش دیگر همرزمانم برای نابودی خمینی ضدبشر و تا استقرار جامعه بی‌طبقه توحیدی به مبارزه ادامه دهم…».

داریوش قهرمان که از نخستین رزمندگان یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش بود، با جسارت هرچه تمامتر در عملیات فروغ جاویدان جنگید و در اوج شرف و افتخار قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یکی از همرزمانش می‌نویسد: «…‌رسیدیم به مرکز آتشها در تنگه، از این‌جا به بعد بایستی زیر دید مستقیم دشمن و رگبار خمپاره و آر.پی.جی و گلوله حرکت می‌کردیم.

دوبه‌دو از روی جاده رد می‌شدیم، نوبت به ما یعنی خودم و یکی از فرمانده تیمها یعنی داریوش یزدانی و یکی دیگر از رزمنده‌ها رسید.

داریوش و نفر همراهش آتش قوی روی دشمن باز کردند، و با جسارت و چابکی تمام از جاده به‌سوی یال سمت چپ خیز برداشتند،روحیه جسور و انقلابی داریوش در آن لحظات را هرگز فراموش نمی‌کنم…».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

  داریوش دلیر پس از به‌هلاکت‌رساندن انبوهی از مزدوران  خون پاکش را فدای رهایی خلق و میهنش کرد. «…‌من با الهام گرفتن از ایدئولوژی رهائیبخش مجاهدین که تضمین‌کنندهسعادت بشریت می‌باشد، سلاح به دست گرفتم تا همانند تمامی مبارزان طول تاریخ که علیه نظامهای ضدخلقی مبارزه کردند، و جان خود را فدیه راه آزادی و رهایی مردم کردند، ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

مبارزات خلقمان اکنون سازمان‌یافته و متشکل و با رهبری مشخص به پیش می‌رود تا ریشه این استبداد دینی را بخشکاند و به سپیده‌دم پیروزی برسد…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۴اسفند۶۵ 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fa4b77a-4851-4122-b73e-b2b48aece93a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات