728 x 90

با یاد مجاهد شهید میرحسین یگانه موسوی

مجاهد شهید میرحسین یگانه موسوی
مجاهد شهید میرحسین یگانه موسوی

محل تولد: -
شغل: نجار
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: بانه
تاریخ شهادت: 11-8-1363
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید میرحسین یگانه موسوی در سال۱۳۳۵ در شهر رشت متولد شد، پس از پایان دوران دبیرستان و گرفتن دیپلم برای تأمین مخارج خانواده در یک مغازه مبل سازی مشغول به کار شد.

طی این دوران از نزدیک شاهد نابرابریهای اجتماعی و رنج محرومیت مردم بود و از این‌رو با شناخت رژیم منفور سلطنتی به‌عنوان عامل اصلی این دردها و رنج‌ها، فعالانه در قیام ضدسلطنتی شرکت جست.

او در همین دوران زندگینامه‌ها و دفاعیات شهدای مجاهد خلق را مطالعه کرد با سازمان آشنا شد، پس از پیروزی قیام و تشکیل مراکز علنی فعالیت سازمان در شهرهای مختلف، در ارتباط با سازمان قرار گرفت.

اما از آنجا که عهده‌دار مسئولیت تأمین معیشت خانواده‌اش بود، به‌طور نیمه وقت در فعالیت‌های سیاسی شرکت می‌جست، پس از مدتی بر دامنه فعالیت‌ها و ارتباطات خود با سازمان افزود و تلاش کرد تا بیشترین وقت را در جهت انجام وظایف انقلابی‌اش آزاد کند.

از اواسط سال۶۰ مجاهد شهید حسین یگانه موسوی با تشکیل هسته‌یی به‌نام مجاهد شهید «تقی رمضانی» در فعالیت‌های انقلابی میلیشیای مجاهد خلق شرکت جست.

این هسته تا مردادماه ۶۳ به فعالیت خود ادامه داد و طی این مدت در تمامی فعالیت‌های جمعی و همآهنگ میلیشیا از جمله برگزاری هفته‌های «میلیشیا»، «صلح»، «تحریم انتخابات»، «شهدا و اسرا» و... . به‌طور فعالی شرکت داشت.

پس از مدتی بدلایل امنیتی حسین به تهران منتقل شد، و بر اساس توصیه سازمان عازم کردستان گردید و در صفوف پیشمرگان مجاهد خلق مرحله نوین فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

مرحله‌ای که اگر‌چه بسیار کوتاه بود، اما در آن ویژگیها و خصایل انقلابی‌ حسین و شور و انگیزه‌ٔ عمیق مبارزاتی‌اش بیش از‌ پیش آشکار گردید. حسین رزمنده‌ای پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و عنصری منظم و مسئول بود که با تمامی مسئولیت هایش برخورد انقلابی داشت.

وی سرانجام در جریان یکی از فعالیت‌های انقلابی یک واحد پیشمرگه مجاهد خلق در بعدازظهر روز ۱۱آبان ۱۳۶۳بشهادت رسید و خون پاکش را فدیه‌ٔ راه رهایی خلق از چنگال رژیم ضدبشری خمینی و برقراری جامعهٔی نوین و عاری از استبداد، وابستگی و بهره کشی ساخت.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4144eed-54f5-4e54-a955-7a0608c94dd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات