728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمود یونسی

مجاهد شهید محمود یونسی
مجاهد شهید محمود یونسی

محل تولد: همدان
شغل: دانشجو
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمود یونسی

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: همدان

تحصیلات: دانشجو

سابقه مبارزاتی: ۹سال

محمود یونسی بعد از قیام ضدسلطنتی برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت، و  در زمستان۵۸ در فرانسه با هواداران مجاهدین آشنا شد.

همزمان   در تمامی فعالیتهای تبلیغی و آکسیونهای افشاگرانه شرکت کرد، بعداز ۳۰خرداد۶۰ و پس از شنیدن خبر اعدامها و جنایتهای خمینی، قاطعانه تحصیل و زندگی را کنار گذاشت و به مبارزه حرفه‌یی برای آزادی ایران روی آورد.

سپس از  شهر از کان به پاریس رفت و به‌طور تمام‌وقت خود را در اختیار انجمن دانشجویان قرار داد. 

درانجام فعالیت‌ها و مأموریت‌ها سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری از ویژگیهای بارز او بود، اواخر سال۶۴ بنا به تقاضای خودش به منطقه اعزام شد و پس از گذراندن دورهٌ هنگ آموزشی، در واحدهای رزمی سازماندهی شد.

محمود در چند عملیات از‌جمله آفتاب و چلچراغ شرکت کرد، اما آخرین رزم حماسی او در عملیات فروغ جاویدان بود که با گروه تحت فرماندهیش، بارانی از سرب مذاب بر روی دشمن فرو باریدند.

محمود و گروهش در درگیریهای متعددی شرکت کردند،   سرانجام با نثار خون پاکش بر عهد و پیمان خونین وفا کرد و به‌سوی کهکشان جاودانه‌فروغها پر کشید. «… خدایا کمک کن که در این راه هم‌چون دیگر رزمندگان با قدمهای محکم پیش بروم.

دستم را بر سلاح آنها بفشارم و زمانی که سلاحم بر ‌زمین افتاد یک رزمنده دیگر است که آن را برمی‌دارد و راه را ادامه می‌دهد.

تنها سفارش و وصیتی که دارم این است فقط با مسعود و مریم راهبران راه رهایی، می‌توان به جامعه بی‌طبقه توحیدی رسید و تنها یک چیز کافی است، آگاهی داشتن نسبت به این راهبران کبیر خلق». وصیت‌نامه‌ ـ‌ ۱۴شهریور۶۴ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/690f05fa-f386-4185-a267-57a32ee3032d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات