728 x 90

با یاد مجاهد شهید نصرالله یوسف طالشی

مجاهد شهید نصرالله یوسف طالشی
مجاهد شهید نصرالله یوسف طالشی

محل تولد: رامسر
شغل: معلم
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 14-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید نصرالله یوسف طالشی پس از خرداد سال۶۰ به جرم فعالیت با مجاهدین دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۱۴مهر سال۱۳۶۰ توسط دژخیمان خمینی در زندان رامسر به جوخه اعدام سپرده شد.

پس از اعدام سپاه پاسداران به پدرش اخطار کرد در جریان دفن او حق ندارد از کسی کمک بگیرد، باید تمام کارهای تدفین را خودش انجام دهد.

و بعد از این‌که پاسداران موضوع ممنوعیت تدفین او را در قبرستان به پدرش گفتند، پدرش پاسخ داد او را در باغ خودم دفن خواهم کرد و سپاه گفت پس به‌هیچ‌ وجه حق خروج جسد او را از منزل نداری.

از طرف دیگر سپاه تمامی راننده هارا تهدید کرده بود که کسی حق انتقال جسد شهید را به ”بیاز کش“ (محله شهید نصرا لله) را ندارد، ضمناً به پدرش گفته شده بود که در صورت بروز هر نوع عکس‌العمل او و فرزند دیگرش را که زندانی است اعدام خواهند کرد.

پاسداران در جریان به‌شهادت رساندن نصرالله یک چشم او را کورکرده، یک دستش و بینی‌اش را شکسته، تمام ناخنهایش را کشیده و به ضرب ۹ گلوله به‌شهادت رساند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c742d6af-740e-4b4c-b9c2-8dcba239e7b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات