728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه (پری) یوسفی

مجاهد شهید فاطمه (پری) یوسفی
مجاهد شهید فاطمه (پری) یوسفی

محل تولد: کرج
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فاطمه (پری) یوسفی در سال۱۳۳۵ در شهریار کرج بدنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ٔ خود را در آنجا به پایان رساند

وی در سال۱۳۵۴ تحصیلات دانشگاهی را در رشته شیمی دانشکده علوم دانشگاه تهران آغاز نمود. خواهر مجاهد فاطمه یوسفی از ابتدای ورود به دانشگاه، در فعالیت‌های صنفی- سیاسی دانشجویان شرکت کرد و ارتباط فعالی با دانشجویان هوادار سازمان مجاهدین، برقرار نمود.

او ضمن فعالیت‌های دانشجویی و تماس با دانشجویان مبارز انقلابی هم‌چون مجاهدین شهید فرمانده محمود ملک مرزبان، عبدالعلی (فریدون) مهنما و زکیه محدث و… با مجاهدین خلق و آرمانها و اهداف آنها آشنا گردید. ا و ضمن آشنایی و ارتباط نزدیک با مجاهد شهید زهرا گودرزی، تاثیرات انقلابی و مثبتی از او پذیرفت.

فاطمه پس از پیروزی قیام و تشکیل ستادها و مراکز علنی مجاهدین، در ارتباط مسقیم با سازمان قرار گرفت و در ابتدا در انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران به فعالیت پرداخت.

آنچه در این میان بیش از هر چیز در فاطمه بارز بود، جدیت و پشتکار فراوان او در انجام مسئولیت‌های انقلابی‌اش بود. او در اسفند ماه سال۵۸ پس از طی پروسه‌های مختلف و کسب صلاحیتها و شایستگی‌های لازم برای قرار گرفتن در روابط درونی سازمان، به نهاد محلات منتقل شد.

او مسئول برقراری ارتباط و سازماندهی مادران و خواهران هوادار سازمان در منطقه‌ٔ غرب تهران بود و پس از تشکیل انجمن خواهران مسلمان غرب تهران، مسئولیت آنرا به عهده گرفت.

او با صمیمیت و احساس مسئولیت با افراد تحت مسئولیت خود برخورد می‌کرد و در برطرف کردن و مشکلات آنها تلاش می‌نمود. برخورداری از انگیزه‌های قوی مبارزاتی، و سخت‌کوشی، از جمله ویژگی‌های انقلابی خواهر مجاهد فاطمه یوسفی بود.

او در بهار سال۶۰ در شورای همآهنگی نهاد محلات به انجام مسئولیت پرداخت. پس از ۳۰خرداد۶۰ تا مهرماه همان سال به انجام مسئولیت‌های انقلابی‌اش در نهاد محلات ادامه داد.

سرانجام روز ۱۲اردیبهشت سال۶۱ در کنار همسر قهرمانش قاسم باقرزاده و شهید والامقام محمد ضابطی و تنی چند از خواهران و برادران مجاهدش، پس از چندین ساعت نبرد قهرمانانه با مزدوران خمینی جلاد به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b9affa3-6430-4d66-98ab-4118c40415e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات