728 x 90

با یاد مجاهد شهید اکرم (مهین) زابلی (خدابخشی)

مجاهد شهید اکرم (مهین) زابلی (خدابخشی)
مجاهد شهید اکرم (مهین) زابلی (خدابخشی)

محل تولد: تهران
شغل: دیپلم
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 7-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


اکرم در ماه دی ۱۳۳۸ در خانواده زحمتکش در تهران متولد شد. پس از طی دوران ابتدایی وارد دبیرستان شد و در رشته طبیعی موفق به اخذ دیپلم شد.
فعالیت سیاسی اکرم از دوران انقلاب ضدسلطنتی زمان شاه آغاز شد. وی در تظاهرات و پخش اعلامیه‌ها در زمان دیکتاتوری شاه شرکت فعال داشت.
اکرم پس از پیروزی انقلاب در ۲۲بهمن ۵۷ به‌مدت یک‌سال بیمار شد. پس از آن در آشنایی با سازمان مجاهدین خلق با شرکت در کلاسها و شرکت در برنامه‌های تبلیغی و افشاگرانه و شرکت در رژه میلیشیا به فعالیت‌هایش نظم داد و ارتباطش را با سازمان مجاهدین محکمتر کرد.
اکرم در انجمن زنان خزانه وابسته به سازمان مجاهدین فعالیت می‌کرد و در مناطق زحمتکش و محروم با درد و رنج مردم آشنایی بیشتری پیدا می‌کرد و در انتخابش مصمم‌تر شد. به عینه می‌دید که چگونه مردم فقیر و محروم قربانی دیکتاتوری ارتجاع حاکم شدند. چیزهایی در عمل دیده بود که پاسخ آن را در یک مبارزه تمام‌عیار با ارتجاع حاکم یافت تا برای کسب آزادی باید قیمت آن را تمام‌عیار پرداخت.
اکرم زابلی در راهپیمایی و تظاهرات ۵مهر۱۳۶۰ سازمان مجاهدین شرکت کرد و مورد اصابت گلوله دژخیمان خمینی ضدبشر، قرار گرفت و از ناحیه سینه مجروح و دستگیر شد و به زندان اوین منتقل و به زیر شدیدترین شکنجه برده شد.
دژخیمان پس از وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها، بی‌شرمانه او را مورد تعدی قرار داده و ۷مهر۶۰ اعدام می‌کنند. همین جلادان با بی‌شرمی با چهره کریه وقیحانه به منزل پدری اکرم مراجعه کرده و مبلغ ۵۰۰تومان به‌عنوان مهریه به مادرشان می‌دهند. اما این مادر قهرمان بلافاصله به این مزدوران حمله‌ور شده و با پرتاب پول به سروروی دژخیمان در دفاع از دختر مظلوم و پاک و مجاهدش این حیوانهای وحشی را از خانه بیرون می‌کند. این برخورد مادر زبان‌زد اهالی منطقه شد. با این‌که منزل آنها تحت مراقبت مزدوران قرار داشت اما هر شب مردم به طرق مختلف به خانه شهید مراجعه کرده و ابراز همدردی می‌کردند. هر ساله نیز برای سالگرد شهید جمع می‌شدند. به‌طوری‌که که مزدوران و فالانژهای رژیم ارتجاع حاکم جرأت کوچکترین مانع‌تراشی را نداشتند.
قطعا ستمگران و دژخیمان خمینی ضدبشر با این همه جنایت در دادگاه خلق قرار خواهند گرفت و پاسخ تک به تک این همه شقاوت و قساوت را پس خواهند داد. روز پایان و گسستن بند از بند این رژیم فاسد خمینی – خامنه‌ای ضحاک با پاسداران جانی و وحشی‌اش نزدیک است.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/111070fc-9698-441e-9eee-307e648cb0f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات