728 x 90

با یاد مجاهد شهید ابوالقاسم زهرایی

مجاهد شهید  ابوالقاسم زهرایی
مجاهد شهید ابوالقاسم زهرایی

محل تولد: برازجان
شغل: سرباز
سن: 28
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: بوشهر
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زندگینامه مجاهد شهید ابوالقاسم زهرایی
مجاهد شهید ابوالقاسم زهرایی در آبانماه ۱۳۳۹در برازجان متولد شد، تحصیلات خود را تا دیپلم در همان شهر ادامه داد و سپس برای امرار معاش به‌مشاغل آزاد روی آورد.
ابوالقاسم در سالهای قیام ضدسلطنتی همراه با اعتراضات و مبارزات مردمی به‌صورتی فعال شرکت داشت، و  در برازجان با تنی چند از دوستانش گروه کوچکی درست کرده و در کارهای ایذایی علیه مزدوران سرکوبگر شاه فعال بود.
 
وی  پس از پیروزی انقلاب هوادار سازمان مجاهدین شد و  در تمام دوران مبارزه سیاسی با رژیم آخوندی به‌صورتی پیگیر در فعالیتهای سازمان شرکت داشت.
ابوالقاسم قبل از ۳۰خرداد ۶۰به‌سربازی برده شد، اما با پخش اطلاعیه‌های سازمان در پادگان محل خدمتش و در جبهه‌های جنگ ضدمیهنی دست از مبارزه با مرتجعان حاکم برنداشت.
فعالیتهای مداوم او باعث شد که  در سال ۶۱دستگیر شود.
 
پس از دستگیری  مرحله جدیدی از مبارزاتش را در زندان اوین  ادامه داد و به دلیل مقاومت و استواریش، توانست کلیه اطلاعات خود را حفظ کند و این دوران سخت را  با سرفرازی به‌پایان برساند.
او در سال   پس از یکسال اسارت و تحمل شکنجه‌ها و فشارهای بسیار آزاد شد، اما  پیوسته درصدد بود تا خود را به‌سازمان رسانده و مبارزه خود را علیه دشمنان خدا و خلق ادامه دهد.
 
سرانجام  در سال ۶۴ارتباط مجدد او برقرار شد و خود را آماده رفتن به‌منطقه و پیوستن به‌سازمان کرد که مجدداً دستگیر و تا سال ۶۷در زندان به‌سربرد.
اما این مجاهد پاکباز و استوار در نوبت دوم دستگیری خود نیز هم‌چون گذشته با روحیه‌یی بسیار بالا و عشقی بی‌پایان نسبت به‌سازمان، از ابتلای اسارت در چنگ دژخیمان حاکم با سرافرازی عبور کرد.
  رژیم ضدبشری آخوندی در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷. ابوالقاسم را نیز در آبان‌ماه همان سال به‌شهادت رساند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


ابوالقاسم زهرائی

ابوالقاسم زهرائی

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e3b2ffa-a8ac-4b60-8cab-f62882763cb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات