728 x 90

با یاد مجاهد شهید موسی ذاکری

موسی ذاکری
موسی ذاکری

محل تولد: میناب
شغل: کارگر
سن: 25
تحصیلات:
محل شهادت:
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


 موسی ذاکری

تاریخ تولد: 1342

محل تولد: روستای کورزانک  ـ  میناب

تحصیلات: ابتدایی

سابقه مبارزاتی: 5‌سال

موسی ذاکری در یک خانواده فقیر در یکی از روستاهای جنوب ایران متولد شد و کارهایی مثل شاگردی نانوایی و شاگردی مغازه می‌کرد.

اوایل سال‌62 با مجاهدین آشنا شد و در فعالیتهای تبلیغی شرکت کرد، و به فعالیتهای انقلابی علیه بسیج روستا و آخوندها دست می‌زد .

در اسفند65 به دفتر روابط عمومی  سازمان در خارج کشور وصل شد و در باره انگیزه‌های انقلابیش برای پیوستن به مجاهدین نوشت:« به‌دلیل این‌که آرمان سازمان و ایدئولوژی آن را توحیدی یافته و به نفع مردم محروم و مستضعفین دیدم، خودم را هوادار سازمان دانستم.

  شروع به فعالیت علیه خمینی ضدبشر کردم تا به یاری خدا و ایمان به رهبری سازمان، مسعود و مریم، بتوانیم این خمینی ضد‌بشر را هر‌چه زودتر سرنگون کنیم.

  این  رژیم ضدبشری را در زباله‌دان تاریخ بیندازیم و جامعه توحیدی و یگانگی و یکرنگی را در ایران خمینی‌زده‌مان به‌پا کنیم. تا خلق قهرمان ایران از این فقر و بدبختی نجات یابند…».

موسی ذاکری در آبان66 به منطقه اعزام شد. در چند عملیات ارتش آزادیبخش در سال66 شرکت داشت.

او که در کارهای پشبیبانی رزمی مسئولیت داشت، با  تمام توان به انجام وظایف انقلابیش می‌پرداخت و به‌راستی خواب و خوراک نداشت.

آخرین نبرد قهرمانانه و پاکبازانه‌اش، عملیات فروغ جاویدان بود، او  در  یکی از درگیریهای رودررو با  دشمن شماری از مزدوران را به‌هلاکت رساند و خود بر اثر اصابت گلوله،  به‌شهادت  رسید.

پیکر پاکش در خاکپای سرور شهیدان حسین بن علی‌ (ع) در کربلا به‌خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/195b9146-580f-48bb-94f3-5d093d7aebb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات