728 x 90

با یاد مجاهد شهید فلاح زمانی

مجاهد شهید فلاح زمانی
مجاهد شهید فلاح زمانی

محل تولد: ايلام
شغل: -
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: ایلام
تاریخ شهادت: 2-12-1379
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فلاح زمانی فرزند غیور و رنجدیده و محروم هفت چشمه ایلام در سال۱۳۵۷ همزمان با انقلاب ضدسلطنتی در یک خانواده کشاورز چشم به جهان گشود، و دوران کودکی و تحصیلات خود را در همان روستا سپری نمود.

پس از پیوستن برادر بزرگترش شهید قهرمان خزعل زمانی به ارتش آزادیبخش، فلاح عهده‌دار تأمین مخارج خانواده خود گردید و با تن‌دادن به سنگین‌ترین کارها از جمله کار در کارگاه بلوک زنی، با سن کم خود بار سنگین سرپرستی سه برادر کوچک و مادر بیمارش را به‌عهده گرفت. روحیه رئوف و آزاده فلاح باعث می‌شد که علاوه بر خانواده خود، کمک‌کار چند خانواده بی‌سرپرست دیگر هم باشد.

اما خاطره‌های بسیاری از مجاهدین شهید، همیشه شور و التهاب پیوستن به ارتش آزادیبخش را در او دامن می‌زد، و از جمله، تاثیراتی که رفتار و روحیات مجاهد شهید عبادالله نادری روی او گذاشته بود، همواره او را در آرزوی پیوستن به سازمان نگاه می‌داشت.

پس از شهادت برادر بزرگش پهلوان خزعل تحول و دگرگونی زیادی پیدا کرد و در تلاش جدی برای بدوش کشیدن باری سنگین‌تر و بس انسانی‌تر قرار گرفت و برای پیوستن به ارتش عزم جزم کرد.

در این میان فرصتی پیش آمد که با واحد قهرمان مجاهد خلق که درگیر خلق حماسه نبرد ایلام بود پیوند خورد، و همگام و استوار با آنان در نبردی قهرمانانه وارد رزم گردید و سرانجام در این نبرد قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یاد و نامش گرامی

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d4e914b-3467-4a8a-af6c-1f1f48ef2104"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات