728 x 90

با یاد مجاهد شهید کریم زند

مجاهد شهید کریم زند
مجاهد شهید کریم زند

محل تولد: پارس آباد مغان
شغل: درجه دار ارتش
سن: 23
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کریم زند 

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۴

محل تولد‌: پارس‌آباد ـ مغان

تحصیلات‌: راهنمایی

«…من گروهبان سوم وظیفه کریم زند  اعزامی از پارس‌آباد مغان، جمعی گروهان۳ گردان۱۰۹ از تیپ۲ لشکر۶۴ ارومیه،  در عملیات پیروزمند ارتش آزادیبخش ملی ایران در غرب کشور، پیرانشهر در مورخه اول آذر۶۶ به اسارت درآمدم.

اکنون می‌خواهم دوش‌به‌دوش رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران با خمینی ضدبشر بجنگم، تا خمینی ضدبشر را از ریشه کنده و بتوانیم در آینده ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم. تقاضای عاجزانه دارم با درخواست‌نامه‌ام موافقت نمایید». تقاضانامه ـ ۳ اسفند ۶۶

وی  پس از آگاهی نسبت به جنایتهای رژیم ضدبشری و شکنجه و اعدام جوانان آگاه میهن متأثر شده بود،  در همان حال تحت تأثیر حماسه‌ها و مقاومت قهرمانانه مجاهدین و رزمندگان آزادی قرار داشت.

او بار دیگر در وصیت‌نامه‌اش بر‌ انتخاب خود تأکید کرد و  نوشت:‌ «…‌با آگاهی کامل راه خودم را انتخاب کردم و به ارتش آزادیبخش ملی ایران می‌پیوندم، تا دوش‌به‌دوش رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران تا آخرین خشت‌بنای خمینی ضد‌بشر را از ریشه بکنیم…».

در پی این انتخاب  کریم با سری پرشور در عملیات کبیر فروغ جاویدان به میدان شتافت، و پس از نبردی دلیرانه با مزدوران دشمن  خون پاکش را فدیه رهایی مردم و میهنش ساخت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6aefc1d-bb07-4ba4-85b5-7d10bbf073ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات