728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمید رضا ذرات پرست حقانی

مجاهد شهید حمید رضا ذرات پرست حقانی
مجاهد شهید حمید رضا ذرات پرست حقانی

محل تولد: رشت
شغل:
سن: 23
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


حمیدرضا ذرات‌پرست حقانی

تاریخ تولد: 1344

محل تولد: رشت

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: 8‌سال

زندانی سیاسی : 3‌سال

حمیدرضا ذرات‌پرست حقانی در سال59 پس‌از  آشنایی با مجاهدین مبارزه حرفه‌یی را آغاز کرد.

3سال را در زندانها و شکنجه‌گاههای خمینی گذراند، پس‌از آزادی از زندان به هسته‌های مقاومت مجاهد خلق پیوست، و در پاییز64 عازم منطقه مرزی شد.

او با سری پرشور و قلبی مالامال از عشق به سازمان و رهبری آن در انجام مسئولیتهای انقلابیش کوشید.

حمیدرضا که در مبارزه و مجاهدت عزمی راسخ داشت، در عملیات فروغ جاویدان با شوری مضاعف به میدان شتافت، جانانه  جنگید و قهرمانانه به‌شهادت رسید و  در شمار «شاهدان» پاکباز  زمان خود در‌آمد.

«…صلح و روشنایی را به میهن بازخواهیم گرداند… در جنگ با خمینی باید هرچه بیشتر و بیشتر فداکاری کنیم و قربانی بدهیم، تا موضع پرافتخار خود را به‌مثابه عنصر موحد و پیشتاز به‌اثبات برسانیم و خلق خویش را از قید خمینی رها سازیم.

پس اگر در این راه من نیز مانند دیگران صلاحیت یافتم تا جزو شاهدان باشم و نزد یاران مجاهدم به دیار رفیق بشتابم، هرگز غمگین مباش.

فردا وقتی بهار آمد وقتی مسعود و مریم و یاران مجاهدم به ایران بازگشتند، در آن روز در نخستین ماه بهار، آن روز که پرندگان و جنگجویان از راه رسیده در جشن آزادی گرد‌هم می‌آیند.

آن روز که بر خاک وطن برگها می‌درخشند و آفتاب در آسمان لبخند می‌زند، مرا در آن روز در میان پرندگان و جنگجویان، در آن برگها در آن آفتاب، در قلب یاران مجاهد، در لبهای خندانشان، در شادی کارگر ببین و خدا را شکرگزار باش…».وصیت‌نامه  ـ  سال67

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/585d7df5-719a-42eb-a095-547796e0ab8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات