728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیده حبیبه ذوالفقاری

مجاهد شهید سیده حبیبه ذوالفقاری
مجاهد شهید سیده حبیبه ذوالفقاری

محل تولد: خوشک بيجار
شغل: کشاورز
سن: 40
تحصیلات: -
محل شهادت: خوشک بیجار
تاریخ شهادت: 30-3-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مادر مجاهد سید حبیبه ذوالفقاری در سال۱۳۲۰ در خانواده فقیری در روستای سیاه اسلاخ از توابع خشک بیجار بدنیا آمد، وی از کودکی در مزرعه و خانه به کار اشتغال داشت.

در جریان انقلاب ضدسلطنتی او همراه جوانان انقلابی در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت فعال داشت. در سال۵۸ توسط فرزندان انقلابی‌اش با سازمان آشنا شد، و در راهیپماییهای سازمان شرکت فعال داشت.

در روز ۳۰خرداد سال۶۰ هنگامی‌که روستاییان باغ محله خشک بیجار در اعتراض به حاکمیت خفقان تظاهرات کردند، پاسداران از فاصله چند متری مردم را به رگبار مسلسل بستند، عده زیادی مجروح و پدر مجاهد غلام صداقت و مادر مجاهد حبیبه ذوالفقاری به‌شهادت رسیدند.

مادر مجاهد حبیبه ذوالفقاری از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله پاسداران و چماقدار خمینی قرار گرفت و به‌شهادت رسید.

هنگام انتقال پیکر این شهدا و سایر مجروحان به بیمارستان، چماقداران اطراف بیمارستان را قرق کرده و حتی برق بیمارستان را برای مدتی قطع می‌کنند.

موقعی که این توطئه خنثی می‌شود شیر کپسول اکسیژن بیمارستان را باز می‌کنند تا باعث خفگی بیماران شود که این توطئه نیز خنثی می‌شود.

آنها قصد ربودن اجساد شهدا و بیماران را داشتند که با مقاومت مردم موفق به اجرای هدف پلید خود نمی‌شوند.

وصیتنامه مادر مجاهد حبیبه ذوالفقاری

من سید حبیبه ذوالفقاری فرزند میرحاج که ۴۰سال از سنم می‌گذرد و پسرم هوادار مجاهدین خلق می‌باشد و در خانه‌ برایم همیشه از مجاهدین صحبت می‌کرد از شهدای مجاهدین حرف می‌زد و من از طریق پسرم با سازمان مجاهدین آشنایی پیدا کردم.

من با آشنایی به خانوادهٔ رضایی و مادر رضاییها سر مشق می‌گیرم (و) همیشه دوست داشتم مثل مادر رضاییها باشم.

بنابراین وصیت می‌کنم اگر بشهادت افتخار یافتم فقط به‌خاطر مجاهدین و اسلام انقلابی بوده، اگر شهید شدم ارتجاع بداند برای اسلام یعنی مجاهدین خلق شهید شده‌ام. من با عقل و شعور این وصیت را کردم.

امضا سیده حبیبه ذوالفقاری

 

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc71ff44-07ae-4f14-8aea-1f83de31f405"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات