728 x 90

با یاد مجاهد شهید پروین ذوالقدر

مجاهد شهید پروین ذوالقدر
مجاهد شهید پروین ذوالقدر

محل تولد: شیراز
شغل:
سن: 24
تحصیلات:
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان:

زندگینامه شهید


 پروین ذوالقدر پروین در سال ۱۳۴۱در شیراز بدنیا آمد، پدرش از هواداران دکتر مصدق بود که در جریان جنبش ملی شدن صنعت نفت فعالیت می‌کرد، و به واسطه این سابقه مورد احترام مردم محل قرار داشت.

شخصیت سیاسی پدر تأثیر بسزایی در سمتگیری سیاسی دخترانش در پس از سرنگونی شاه داشت، پروین در جریان انقلاب ضدسلطنتی به همراه خواهرش و با پیشتیبانی پدر فعالانه شرکت داشت.

پس از پیروزی انقلاب از طریق مطالعهٴ زندگینامه شهیدان مجاهد با سازمان و آرمانهای توحیدی آن آشنا شد و به این ترتیب گم شده خود را در این مسیر پیدا کرد.

در شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پس از سرنگونی شاه او در بخش دانشآموزی مجاهدین سازماندهی شد.

بعد از پیروزی انقلاب در ۱۳۵۷با کسب آشنایی بیشتر در ارتباط با بخش دانش‌آموزی سازمان قرار گرفت و از جمله میلیشیاهای پرشوری بود که عمده وقتش را صرف مبارزه سیاسی ـ تبلیغی برای آرمانهای سازمان می‌کرد.

پدر پروین که بازنشسته دولت و صاحب مغازه در محل بود از طرفداران مصدق بود و به همین دلیل، همواره از فعالیت‌های فرزندانش پروین و اعظم حمایت می‌کرد و پشتیبان قوی برای آنها بود.

اما با کمال تأسف در اولین سال پیروزی انقلاب فوت کرد و پروین واعظم یک حامی همه‌جانبه را در جریان مبارزه از دست دادند.

پروین پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰مجبور به زندگی مخفی شد اما این دوران بسیار کوتاه بود و او توسط پاسداران شناسایی و دستگیر شد.

او در زندان دست از مبارزه بر نداشت و در تشکیلات زندان همراه با دیگر خواهران فعالیت می‌کرد، وی در نامه‌یی خطاب به مادرش از زندان با اشاره به شرایط زندان، از صبر و پایداری خود و همرزمانش با الهام از امام حسین (ع) یادکرده و بر عزم جزم خود در ایستادگی تا به آخر در این مسیر تأکید کرده بود.

سرانجام مجاهد قهرمان پروین ذوالقدر با اولین دسته زندانیان مجاهد در زندان شیراز در حالی که سرود آزادی بر لب داشتند، ناقوس مرگ ارتجاع را سر دادند و بر طناب دار بوسه زدند و بدین ترتیب به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد... روحش شاد و یادش گرامی باد... !

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b2eef81-4e17-4853-b811-4f1da511b00c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات