728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد زوار موسوی نیاکی

مجاهد شهید محمد زوار موسوی نیاکی
مجاهد شهید محمد زوار موسوی نیاکی

محل تولد: لاهيجان
شغل: دانش آموز
سن: 16
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: رودسر
تاریخ شهادت: 6-6-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


سرمای سخت زمستانی، برف و بارانهای شدید، نبودن امکان تردد مشکلاتی ناشی از کمبود مواد غذایی وتدارکات، کمبود مواد دارویی، دسترسی نداشتن به پزشک، قطع ارتباطات پیاده‌روی‌های گاه ۳۰ساعته در یالها و قلل برف پوش و... تنها بخشی از مشکلات جنگل است.

با این همه رزمندگان مجاهد مستقر در جنگل نشان داده‌اند که در گسترده نبرد با رژیم خمینی بسی سرسخت‌تر از صخر‌ه‌ها و پایدارتر از درختان کهنسال جنگل و سر بلندتر از قلل سرسخت ومغرورند. آنها تمامی این مشکلات را در زمستان حکومت خمینی، در پناه شعله‌های فروزان ایدئولوژی رهایی‌بخش مجاهدین و برافروختن آتش خشم انقلابی با خمینی ضدبشر، پشت سر نهادند.

داستان رزمندگان مجاهد شهید در جنگل واز جمله هفت مجاهدی که در شهریور ۶۱ به‌شهادت رسیدند گواه این حقیقت است.یکی از این شهدا مجاهد شهید مجاهد شهید محمد زوار موسوی است.

مجاهد شهید محمد زوار موسوی جوانترین رزمنده دلیر جنگل از میلیشیای فعال شهر لاهیجان بود، او در کلیه فعالیت‌های میلیشیای مجاهد خلق در فاز سیاسی فعالانه شرکت داشت، واز انگیزه‌های مبارزاتی بسیار قوی و بالایی برخوردار بود.

در فاز سیاسی در حالی‌که بیش از ۱۶سال نداشت، توسط پاسداران مزدور دستگیر شد و مدت ۱.۵سال در زندان لاهیجان در اسارت به‌سر برد.

وی موفق شد با اجرای طرح متهورانه‌ای به همراه مجاهد شهید حمید تن قطار از زندان بگریزد، و پس از ۵-۴ماه موفق به برقراری ارتباط با یاران مجاهدش در جنگل رامسر شد.

آنچه که باید درباره ویژگیهای برجسته‌ٔ انقلابی محمد تأکید کرد سرعت رشد و ارتقا و جا افتادگی شخصیتی او بود که به‌خوبی در تمامی فعالیت‌های انقلابی وی به چشم می‌خورد.

شور و انگیزه انقلابی محمد وی را به تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر در انجام وظایفش و امید اشت، و نظم و انضباط چشمگیرش، کیفیت بالایی به کارهایش می‌بخشید.

هر مسئولیتی به محمد واگذار می‌شد با صرف حداکثر توان خود به انجام می‌رساند، واز شور و نشاط خاصی برخوردار بود.

سرانجام محمد در روز ۶شهریور سال۶۱ در جریان یک درگیری بین یک گروه از رزمندگان مستقر در جنگل‌های رامسر با مزدوران خمینی عزیز به‌شهادت رسید.

در جریان این درگیری مجاهدین خلق مرتضی خانبانی، عزیزالله چرخ‌انداز، سیروس حسن‌نژاد، ناصر درستگار، اسفندیار موسوی‌پور و بهزاد مهرپور نیز به‌شهادت رسیدند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db34b107-9430-41fe-97f6-b23871c9074d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات