728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسین (هوشنگ) بهزادیان

مجاهد شهید حسین (هوشنگ) بهزادیان
مجاهد شهید حسین (هوشنگ) بهزادیان

محل تولد: آبادان
شغل: کارگر شرکت نفت
سن: 20
تحصیلات: -
محل شهادت: اهواز
تاریخ شهادت: 0-0-1361
محل زندان: سپاه اهواز

زندگینامه شهید


حسین بهزادیان در سال۱۳۴۱ در شهر آبادان متولد شد. تحصیلات خود را در همین شهر گذراند اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی به‌عنوان کارگر در پالایشگاه نفت آبادان مشغول به کار شد.
به‌دلیل روحیات جوانمردی و مردم دوستی، از محبوبیت و احترام خاصی بین مردم برخودار بود.
وی در جریان قیام ضدسلطنتی، در پخش اطلاعیه علیه دیکتاتوری حاکم فعالانه شرکت داشت به‌نحوی که به‌دلیل همین فعالیت‌ها چندین بار مورد تعقیب و آزار عناصر ساواک و نیروهای امنیتی قرار گرفت.
حسین پس از شرکت در قیام علیه دیکتاتوری شاه و پیروزی انقلاب وارد جنبش ملی مجاهدین در آبادان شد و به فعالیت‌های مردمی و انقلابی‌اش ادامه داد.
با شروع جنگ عراق با ایران وی یکی از مسئولان چادرهای بهداری سازمان در آبادان برای رسیدگی به مجروحان جنگی بود. اما به‌دلیل فشار پاسداران خمینی به مجاهدین در سال۱۳۵۹ و انتقال تدریجی اعضا و هواداران سازمان از آبادان به اهواز و شهرهای دیگر، حسین نیز به شهر اهواز منتقل گردید.
با شروع مقاومت مسلحانه انقلابی پس از۳۰ خرداد ۱۳۶۰، وی که در بخش امنیتی تشکیلات سازمان در اهواز مسئولیت داشت، چندین بار توسط پاسداران خمینی شناسایی و با آنها درگیر شد. او طی دو درگیری مختلف، با شلیک گلوله پاسداران جنایتکار رژیم مجروح شد، ولی به‌دلیل عزم و اراده مجاهدی و هوشیاری و تحرک بالایی که داشت توانست محاصره پاسداران مسلح را شکسته و از صحنه خارج شود.
سرانجام حسین این مجاهد دلیر و پاکباز در روزهای پایانی شهریور۱۳۶۱ مورد شناسایی پاسداران تبهکار قرار گرفت و در درگیری با گله‌ای از پاسداران وحشی، به‌شدت زخمی شد. پاسداران جنایتکار پیکر زخمی حسین را مستقیمأ به شکنجه‌گاه برده و زیر شدیدترین شکنجه‌ها قرار دادند. حسین قهرمان در حالی‌که تنها ۲۰سال داشت با جراحت زیادی که داشت بعد از چند ساعت شکنجه وحشیانه دژخیمان خمینی، به‌شهادت رسید و به عهدش با خدا و خلق وفا کرد و داغ تسلیم و ذلت را بر دل دشمن گذاشت و با فدای همه چیز خود پاسداران زبون را به شکست کشاند.
به‌رغم پیگیری بسیار زیاد خانواده‌اش برای پیدا کردن آدرس مزار حسین نهایتاً مشخص نشد که پیکر پاک حسین در کجا دفن شده است؟
نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1444624-49f3-4866-ba72-bee80dc344d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات