728 x 90

با یاد مجاهد شهید علیمرد غیاثی

مجاهد شهید علیمرد غیاثی
مجاهد شهید علیمرد غیاثی

محل تولد: ايلام
شغل: -
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: مهران
تاریخ شهادت: 19-10-1359
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید علیمرد غیاثی، یکی از هواداران مجاهدین بود که به فراخوان سازمان مجاهدین در اوایل انقلاب و همزمان با حمله عراق به خاک ایران در سال۱۳۵۹ به جبهه‌های جنگ ایران و عراق شتافت.

در آن ایام خمینی دجال پس از غصب حاکمیت مردم ایران و تکیه بر کرسی ولایت، از همان روزهای اولیه حکومت برای دولتهای منطقه خصوصاً برای دولت عراق خط و نشان کشید، و از مردم این کشور خواست علیه دولت خود قیام کنند. او تنها به دعوت مردم عراق برای شورش اکتفا نکرد و خواهان سرنگونی دولت عراق شد. سلسله‌ای از موضع‌گیریهای خمینی علیه دولت عراق و تحرکات نیروهای مزدورش در داخل عراق و هم‌چنین در مرزهای این کشور زمینه‌ساز جنگ ایران و عراق شد.

در مقابل دولت عراق در تاریخ ۳۱شهریور۱۳۵۹ تهاجم گسترده‌یی را به مرزهای غربی و جنوبی کشور آغاز کرد و نیروهای نظامی عراق وارد خاک ایران شده و چند شهر مرزی از جمله خرمشهر به اشغال نیروهای عراقی درآمدند.

از آنجایی که مرزهای کشور مورد تجاوز یک نیروی خارجی قرار گرفته بود، سازمان مجاهدین خلق ایران طی اطلاعیه مبسوطی تجاوز عراق به خاک میهن را محکوم کرد و از مردم و نیروهای هوادار سازمان خواست تا با تمام قوا با نیروی اشغالگر وارد نبرد شوند. در این رابطه بخشی از نیروها و میلیشیای مجاهد خلق، همراه با شماری از کادر مسئول سازمان راهی جبهه نبرد شدند.

اما رژیم آخوندی که هدفش از تحریک جنگ، سرکوب نیروهای انقلابی بود بلافاصله در واکنش به این اقدام، نیروهای سازمان مجاهدین را از جبهه‌های جنگ اخراج و شماری از آنها را نیز دستگیر کرد. با این وجود تعدادی از هواداران و کادرهای ارتشی هوادار مجاهدین، به توصیه سازمان در جبهه ماندند و در جریان درگیریها بشهادت رسیدند.

مجاهد شیهد علیمرد غیاثی در سال۱۳۳۰ در یکی از روستاهای چوار واقع در ۱۵کیلومتری ایلام به دنیا آمد، وی در جریان انقلاب فعالانه شرکت داشت و بعد از انقلاب نیز به انجمن جوانان مسلمان (هوادار مجاهدین خلق ایران) ایلام پیوست.

پس از شروع جنگ به‌عنوان سرباز داوطلبانه عازم جبهه شد و در تاریخ ۱۹دیماه ۵۹ در ارتفاعات کنجان چم (مهران) بر اثر انفجار مین به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c56ddc4e-d0ee-466e-b965-8d3c728c3628"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات