728 x 90

با یاد مجاهد شهید کلوخ‌ رضا کلوخی

مجاهد شهید کلوخ رضا کلوخی
مجاهد شهید کلوخ رضا کلوخی

محل تولد: خراسان
شغل: شغل آزاد
سن: 28
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

 

زندگینامه شهید


کلوخ‌رضا کلوخی

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

محل تولد: قائنات

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۴.۵سال «…‌‌راضی و خشنود و سرافراز هستم که در حریم پر از حرمت و قداست و شکوه و شرف و حریت، درخانه و خانواده بزرگ مجاهدین خلق جای گرفته‌ام…».

کلوخ‌رضا کلوخی در خانواده‌یی فقیر و زحمتکش به‌دنیا آمد.، بعد از انقلاب ضدسلطنتی  به‌ روشنگری علیه ارتجاع خمینی پرداخت.

 فروردین۶۰ دستگیر و مدت ۲ماه در زندان بود.،بعد از سی خرداد به فعالیت خود ادامه داد، و در مهر۶۰ مجدداً دستگیر شد.

ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد، در زیر شکنجه، پرده گوشهایش پاره شد و به‌علت خون‌ریزی و عفونت شدید، رژیم مجبور شد که او را برای عمل جراحی به بیمارستان بفرستد.

  ۲۶اسفند۶۴ از بیمارستان فرار کرد و دژخیمان خمینی را مات و مبهوت برجای گذاشت،  پس از تلاش بسیار در بهمن۶۵ موفق شد خود را به قرارگاههای مجاهدین در منطقه مرزی برساند.

بعد از آن در گروهانهای رزمی به انجام وظایف انقلابیش پرداخت و در عملیات مختلف شرکت کرد. سرانجام در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه رهایی خلق و میهن کرد. «…‌راضی و خشنود و سرافرازم از این‌که به صف رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی پیوسته‌ام،  خوشحالم که در مسیر تحقق جامعه بی‌طبقه توحیدی و در راستای رهایی خلق و میهن و اسلام و انقلاب و در پیروی از راهبری اخص عقیدتی مجاهدین (مریم و مسعود) جانم را به‌عنوان تنها سرمایه به بهای میثاق با خدا و خلق نثار کنم…». وصیت‌نامه ـ ۹مرداد۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0066c17-a6d5-49b0-861b-2f3e280bc250"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات