728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیدمحمد موسوی نیا

مجاهد شهید سیدمحمد موسوی نیا
مجاهد شهید سیدمحمد موسوی نیا

محل تولد: -
شغل: -
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 14-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سیدمحمد موسوی‌نیا در مهر سال۱۳۴۲ در تهران و در خانواده‌ای زحمتکش بدنیا آمد وی آخرین و هشتمین فرزند خانواده بود.

در دوران تحصیل از برجسته‌ترین شاگردان مدرسه بود، بعد از پیروزی انقلاب که در سال دوم نظری مشغول تحصیل بود، به انجمن دانش‌آموزان مسلمان (در مدرسه ۱۵خرداد) پیوست. سال بعد وی مسئول تشکیلاتی انجمن مدرسه بود و در سازماندهی و تشکل هواداران در دبیرستان نقش بسزایی داشت.

او همراه با سایر همرزمانش در مقابل موج اختناق رژیم از جمله در مدارس مبارزه و افشاگری می‌کرد، در تظاهرات عظیم مادران مسلمان در ۷اردیبهشت و هم‌چنین در سلسله تظاهرات سازمان در خرداد ماه ۶۰ فعالانه شرکت داشت، و با تهاجم چماقداران مزدور خمینی مقابله می‌کرد، و در این رابطه نیز چندین بار به‌شدت مجروح گردید.

پس از ۳۰خرداد نیز به‌عنوان مسئول یک تیم مجاهد خلق به مبارزه‌اش ادامه داد و در این دوره چند مأموریت انقلابی انجام داد. او یکبار در محاصره پاسداران قرار گرفت اما توانست محاصره آنها را بشکند و از صحنه خارج شود. پاسداران که او را شناسایی کرده به خانه پدرش یورش برده و پس از تخریب خانه‌ها اموال آنرا غارت کردند.

روز دوم مرداد پاسداران به خانه یکی از اقوام محمد رفته و محمد را که در آنجا بود دستگیر و به کمیته هفت‌حوض نارمک و بعداً به شکنجه‌گاه اوین بردند.

سرانجام در تاریخ ۱۱شهریور۶۰ به دستور خمینی خون‌آشام محمد را همراه ۳۷تن دیگر از همرزمانش به جوخه اعدام سپردند.

دژخیمان خمینی از تحویل اجساد این شهدا به خانواده‌هایشان امتناع ورزیده و از اجرای مراسم سوگواری آنان ممانعت نمودند. یکی از بستگان مجاهد شهید محمد موسوی‌نیا نقل می‌کرد محمد همیشه به فکر سازمان بود و هر چیزی که داشت از آن برای سازمان استفاده می‌کرد.

یکبار موکت کهنه‌ای که خانواده‌اش از آن استفاده می‌کردند، آنرا شست و تمیز کرد و گفت الآن بچه‌های سازمان احتیاج دارند و آنرا برای بچه‌ها برد.

محمد بالای در ورودی اتاقی که به همراه خانواده در آن زندگی می‌کرد سه ستاره نصب کرده بود و در این رابطه به مادرش می‌گفت: ”تا پیروزی انقلاب این ستاره‌ها در همانجا باقی خواهد ماند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee26788b-c7a1-4391-991a-2a20581d89c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات