728 x 90

با یاد مجاهد شهید رضا شاکری

مجاهد شهید رضا شاکری
مجاهد شهید رضا شاکری

محل تولد: نطنز
شغل:
سن: 23
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: نطنز
تاریخ شهادت: 21-2-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید رضا شاکری در سال۱۳۳۷ در خانواده‌ای متوسط در روستای طرق (از توابع نطنز) چشم به جهان گشود.

او در سال۱۳۵۵ موفق به گرفتن دیپلم شد و در سال۵۶ به سربازی فراخوانده شد. دوران سربازی برای او که غاصبان حق خلق محروم کینه‌ای عمیق به دل داشت، زمینه‌ای شد تا او بتواند آگاهی و دانش سیاسی مبارزاتی خود را رشد دهد.

و ی با وجود اختناق و دیکتاتوری همراه با جوانان انقلابی دیگر در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردم علیه رژیم شاه شرکت کرده، و به این وسیله خشم و نفرت خود را نسبت به مزدوران آریامهری ابراز می‌داشت.

رضا پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌های انقلابی خویش را در رابطه با مجاهدین شروع کرد و پس از آن از هیچ‌گونه کوششی فروگذار نکرد.

او بعد از پایان سربازی در بندر انزلی، در یک کارگاه تعمیر شوفاژ در کرج مشغول به کار شد، و همزمان به فعالیت‌های انقلابی و تشریح مواضع توحیدی مجاهدین خلق و عملکرد ارتجاعی اسلام پناهان تازه به مسند رسیده ادامه داد.

وی در جریان این فعالیت‌ها چندین بار مورد ضرب و شتم ایادی چماقدار خمینی قرار گرفت.

رضا در جریان حمله‌ ایادی مرتجع خمینی به کتابفروشی طالقانی در اردیبهشت ۵۹ نیز در دفاع از مواضع مجاهدین به‌طور فعال شرکت داشته و قهرمانانه به مقاومت و به افشای پدیده‌ٔ منحوس و ضدخلقی چماقداری و حامیان پشت پرده‌ٔ آن پرداخت.

او گرچه به کار در کارخانه مشغول بود اما تلاش کرد تا فعالیت انقلابی خود را با مبارزات اجتماعی ــ سیاسی که آرمان طبقه‌ٔ کارگر را در چشم‌انداز خود تصویر می‌کرد، عجین سازد.

با این انگیزه بود که با فعالیت‌های تبلیغاتی خود در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس در روستاهای نطنز به معرفی اسلام انقلابی و چهره‌ٔ کاندیداهای مجاهدین خلق و افشای ماهیت دروغین و پر فریب اسلام پناهان قشری پرداخت.

رضا بعد از طی مراحل متعدد فعالیت سیاسی خود در انجمن جوانان مسلمان نطنز را تا حد یکی از مسئولان انجمن ارتقا یافت.

سرانجام در روز دوشنبه ۲۱اردیبهشت سال۶۰ هنگامی که سوار بر دوچرخه برای انجام مأموریت سازمانی از نطنز عازم سرابان بود، با یک اتومبیل بدون شماره از پشت سر تصادف کرد و به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3ebfd52-6fdf-4d26-a1eb-22eca4236a03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات