728 x 90

گامی در راه حسین - فرازهایی از زندگی جاودانه‌فروغ اشرف، شهید مجاهد خلق مرتضی بهشتی

جاودانه‌فروغ اشرف، شهید مجاهد خلق مرتضی بهشتی
جاودانه‌فروغ اشرف، شهید مجاهد خلق مرتضی بهشتی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 34
تحصیلات: -
محل شهادت: شهر اشرف
تاریخ شهادت: 19-1-1390
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


تولد: ۱۳۵۶- تهران
شهادت: فروردین ۱۳۹۰- اشرف
پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران: شهریور ۱۳۸۰


”آری آری زندگی زیباست، زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست، گر بیفروزیش رقص شعله‌اش در هر کران پیداست ور نه خاموش است و خاموشی گناه ماست“.

«هدف من فقط برای نابودی رژیم خمینی است»
مجاهد شهید مرتضی بهشتی از فرزندان رنج کشیده جنوب تهران بود که اغلب با کارگری و کفاشی امرار معاش می‌کرد و از ظلم و ستم کارگزاران رژیم آخوندی بر کارگران بی‌پناه میهن کینه‌ها در دل داشت. به‌خصوص که شاهد بود چگونه کارگران را به‌طور جمعی اخراج می‌کنند و این زحمتکشان بیکار شده، هیچ پناهگاهی ندارند. آخرین بار هم خودش را از شرکت پتروپارس در تهران اخراج کردند. مرتضی از سال ۷۶ از طریق رادیو صدای مجاهد با مجاهدین آشنا شد.

انقلاب ایدئولوژیکی درونی مجاهدین تأثیر بسیاری در رشد و تعالی شخصیت انقلابی مرتضی گذاشت و او بارها از این تأثیر و از تغییر خود در اثر این انقلاب سخن می‌گفت. او در نوروز ۸۸ در نامه‌اش به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی نوشت:
”سلام خواهر مریم خیلی خوشحالم که برای شما نامه می‌نویسم… امیدوارم که هر کجا هستید خداوند پشت و پناه شما باشد. خواهر مریم سلام من را به تمام مجاهدین که در رکاب شما در همه پهنه‌های جنگ هستند برسان. خواهر مریم در تمام این پروسه ۷ساله در همه پهنه‌های جنگ… با تکیه به انقلاب شما پیش رفتم و توانستم پوزه رژیم را به خاک بمالم ”...

مرتضی بهشتی در وصیتنامه‌اش آرمانهای آزادی‌خواهانه‌اش را برای مادرش این‌گونه توضیح می‌دهد:
”در راه مبارزه باید با عزیزان وداع کرد. اول از هر چیز سلام می‌کنم به خانواده خوب و مهربانی که به من اجازه دادند تا بتوانم در مقابل هر ظلم و ستم استوار و پایدار بمانم و مبارزه کنم. سلام به مادر! مادری که از کودکی برای من زحمت کشیده… . مادرم اگر یادت باشد من در محرم به یاد امام حسین به تکیه‌ها و مساجد می‌رفتم و زنجیر و سینه می‌زدم و از تو می‌پرسیدم که مادر این حسین کیست که همه برای او این‌همه گریه و شیون می‌کنند و تو در جواب به من گفتی پسرم امیدوارم روزی برسد که خودت بدانی این حسین کیست و در چه راهی به‌شهادت رسیده است و حال مادر! من حالا می‌فهمم که این حسین کیست و فهمیدم که این حسین برای مردم مبارزه کرد تا این مردم را از چنگ ظلم و ستم آزاد کند و مادرم من به ایمانی که به حسین دارم به راه او ادامه دادم… مادرم در پایان می‌گویم درود بر مادرم و مادرانی که… در مقابل این جنایتها استوار ماندند و خون فرزندانشان را برای ملت قهرمان اهدا کردند“.

سلام بر مجاهد شهید مرتضی بهشتی، قهرمانی که با دفاع از شهر اشرف، خونش را برای آزادی ملت قهرمان ایران اهدا کرد. درود بر او روزی که‌زاده شد، روزی که برای پایان‌دادن به محرومیت و رنج ملت ایران به اشرف آمد، و روزی که در راه آرمانهای آزادیخواهانه مردم ایران به کهکشان شهیدان آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9392ef1c-50a4-4cbc-8c45-53ab0552cc88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات