728 x 90

بهای آزادی، فدای همه چیز - نگاهی کوتاه به زندگی جاودانه‌فروغ اشرف، مجاهد شهید محمد قیومی

جاودانه‌فروغ اشرف، مجاهد شهید محمد قیومی
جاودانه‌فروغ اشرف، مجاهد شهید محمد قیومی

محل تولد: ميبد
شغل:
سن: 44
تحصیلات: -
محل شهادت: شهر اشرف
تاریخ شهادت: 19-1-1390
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


تولد: ۱۳۴۶- میبد
شهادت: فروردین ۱۳۹۰


آن که یک روز خود را نگهبان و حافظ دژ شرف و پایداری نامید و تعهد داد که همواره در تلاش باشد تا هرچیز اشرف را باشکوهتر و زیباتر بسازد، خونش را وثیقه تعهدش کرد.

محمد قیومی پس از اخذ دیپلم به سربازی رفت و در سال ۶۷ در جریان جنگ ایران و عراق اسیر شد اما زنجیرهای اسارت نتوانستند قلب او را اسیر کنند. او در همان دوران اسارت، خواستار پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران شد. و نوشت: ”به‌دلیل پاسخ به ندای وجدان برای آزادسازی مردم میهنم از دست بقایای رژیم خمینی، به ارتش آزادیبخش ملی ایران می‌پیوندم“.
از تعهد نامه مجاهد شهید محمد قیومی

تمامی لحظات زندگی مجاهد شهید محمد قیومی از آن لحظه که مجاهد بودن را انتخاب کرد، گواه تلاش او برای پرداخت بهای نام و نشان مجاهد خلق است. و او در تمامی بیست‌و دو سال پس از انتخابش، همواره در همه دورانهای ارتش آزادیبخش انتخاب مجاهد بودن و مجاهدت کرد. محمد در یکی از نامه‌هایش می‌نویسد: ”بالاترین افتخار و آرزویم اینست که پس از مرگ روی سنگ قبرم نوشته شود مجاهد شهید محمد قیومی زیرا در ذهنم هیچ آرزویی برایم بالاتر از این نبوده و نیست و آن هم چیزی نیست به جز پاکی این رهبری که انسانیت و شرف و همه چیزم را از آنها گرفته‌ام و در مسیر و خط آنها هم همه چیزم را می‌دهم“.

بهایش هرچه باشد می‌دهم باخون برایش هرچه باشد می‌دهم من جان

منم من اشرفی فرزند ایرانم رهم آزادی است و عشق من ایران


در میان دورانهای پرفراز و نشیبی که محمد طی کرد، دوران پایداری ۸ساله و ابتلائات آن برجسته‌تر است و او از همه آنها سرفراز بیرون آمد.

محمد در گزارشش پس از حضور در یکان تشییع شهیدان ۶ و ۷مرداد ۸۸ در اشرف نوشت: ”روز مراسم لحظات زیادی داشتم که اصلی‌ترین آن این بود که‌ای کاش جای شهدا بودم. ولی این بار نه از موضع پایین بلکه دقیقاً از موضع افتخار و سربلندی و به همین خاطر در همانجا با خودم عهد کردم در اولین فرصت یکبار دیگر تجدیدعهد کرده و اعلام کنم که می‌خواهم در یگان ۷۲ و در چادر خاوران ثبت‌نام نمایم“.

اکنون، او در خاک اشرف، درخاک امام حسین علیه‌السلام، در یگان ۷۲تن، سر در پای آستان حسین علیه‌السلام نهاده است. درود بر عزم و رزم مجاهد شهید محمد قیومی.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97e5c732-3dea-436c-87d5-3b7ac759830f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات