728 x 90

زندگینامه مجاهد خلق علی احمدی هفتمین شهید حمله موشکی به لیبرتی

به یاد مجاهد شهید علی احمدی
به یاد مجاهد شهید علی احمدی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 57
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: لیبرتی
تاریخ شهادت: 24-11-1391
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مجاهد شهید، علی احمدی ۵۷ساله، سومین شهید خانوادهٴ نامدار احمدی، و هفتمین شهید حمله موشکی به لیبرتی در ۲۱بهمن ۹۱، است.
مجاهد خلق علی احمدی از سال۱۳۶۷ هنگامی که در انگلستان تحصیل می‌کرد برای پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران، تحصیلات عالی خود را رها کرده و برای آزادی میهنش به صفوف مجاهدت و انقلاب پیوست.

از آن پس او در کسوت یک مجاهد خلق، در برابر تمامی مصائب و توطئه‌های رژیم علیه مجاهدین مقاومت و پایدارای کرد. دوران پایداری دهساله مجاهدین در اشرف و سپس در لیبرتی اوج شکوهمند این پایداریها بود.
علی، سومین شهید از خانواده نامدار احمدی است. برادرش احمد احمدی در سال۱۳۵۴ در «کمیته مشترک» در زیر شکنجه‌های ساواک دچار قطع نخاع و به بیمارستان شهربانی منتقل و در آنجا به‌شهادت رسید.
خواهر بزرگتر او مجاهد شهید اشرف احمدی زندانی سیاسی زمان شاه در مرداد ۱۳۶۷ در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی به فتوای خمینی دجال به‌شهادت رسید.
برادران او، مهندس محمود احمدی و دکتر جواد احمدی، اعضای شورای ملی مقاومت ایران، از زندانیان سیاسی دیکتاتوریهای شاه و شیخ هستند.

مجاهد قهرمان علی احمدی در یکی از پیمان نامه‌های خود در شب قدر ماه مبارک رمضان سال ۹۰ خطاب به حضرت علی علیه‌السلام نوشته بود:
«ای آقا و ای مقتدای تاریخی مجاهدین! سرفرازیم بر منتی که خدا بر ما گذاشته است که تحت رهبری شما و شیر همیشه بیدارمان که فی‌الواقع آموزگار بزرک ما در این دوران است و تحت رهبری خالق انقلابمان و زیر چتر شورای رهبریمان عهد بندیم که هرگز گرد ذلت را هر چند لحظه‌ای بر دامان خود ننشانیم هیهات مناالذله. و عهد و میثاق در حضور خود شما ای مولا ببندیم که فقط یک مسیر و نقشه مسیری بیش نداریم و آن هم سرنگونی خصم خدا، رژیم ضدبشری آخوندی. باشد که با شفاعت شما بر این آزمایش فایق آییم».

مجاهد شهید علی احمدی یکی از مجاهدان پیشتاز در انقلاب آرمانی مریم رهایی بود و همیشه با شوری بسیار، از عشق خود به این انقلاب و خالقان آن می‌گفت و می‌نوشت. او بعد از مراسم خاکسپاری شهیدان ۱۹فروردین ۹۰ در اشرف در نامه‌یی تحت نام «هر چه دیدم زیبایی بود» نوشته است:
«پیام رسید، پیام مهر تابان، خالق انقلاب و جانمایه حیات برای حداکثر فدا که گفت ما انتخابگر ذلت و یا تسلیم نیستیم بلکه به‌شدت سقف می‌شکافیم و با فدای حداکثر راه‌مان را به جلو باز می‌کنیم. و این آموزگار انقلاب ما و نشان‌دهنده راه و روش هدفدار انسان برای آزادی است چیزی که مسعود معلم و رهبر کبیرمان خط و استراتژی خود را بر همین مبنا استوار کرده است و این چنین، دشمن ضدبشری را در هم شکسته. و اکنون می‌بینیم که چگونه در رأس حاکمیت پوسیده آخوندی شقه به جانش افتاده و ولی‌فقیه طلسم‌شکسته را وارد بحران لاعلاج خود کرده است که راهی جز سرنگونی در پیش ندارد».

علی قهرمان در صبح ۲۱بهمن، از ناحیه چشم و سر مورد اصابت موشکهای جنایتکاران خامنه‌ای قرار گرفته و به‌شدت مجروح شده بود و از همان بامداد ۲۱بهمن در کما به‌سر می‌برد تا آن که سرانجام در حوالی ساعت ۱۴روز ۲۴بهمن ۱۳۹۱، در بیمارستان مدینة‌الطب در بغداد به‌شهادت رسید.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، با تسلیت به خانواده احمدی و شاه آبادی و یاران و همرزمان این شهید پرافتخار تأکید کرد: این جنایت بزرگ در لیبرتی چیزی نیست که مقاومت ایران و وکلا و خانواده شهیدان از پیگرد آمران و عاملان و تسهیل کنندگان آن دست بردارند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ded431d5-ddcc-4d2a-b8cb-39d0f567fb42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات