728 x 90

مجاهد شهید سید علی سید احمدی - مشعل سلحشوری، و عزم نبرد

سیدعلی سیداحمدی
سیدعلی سیداحمدی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 57
تحصیلات: -
محل شهادت: اشرف
تاریخ شهادت: 10-6-1392
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید



متولد۱۳۳۵ ـ تهران
سابقه مبارزه: ۳۵سال
سابقه زندان: ۳سال در رژیم شاه

آزادی اگر مرهم درد است ایرانی اگر اهل نبرد است
قربان رهایی بکند جان کان مشعلهٴ این ره سرد است

یکی از مشعلهای رزم ایران، شیردلی است به‌نام سیدعلی سیداحمدی. دلاوری که اولین ذرات درک و درد را به‌عمل و اقدام برای آزادی مردم تبدیل کرد. مجاهد خلق، سیدعلی سید احمدی از همان ابتدای جوانی مبارزه خود را علیه استبداد سلطنتی آغاز کرد.
 «از سال ۵۳ به گروه شهید علی اکبر نوری نبوی… وصل شدم. در سال ۵۴ دستگیر شدم بعد از سه سال در سال ۵۷ آزاد و از آن به بعد در بخشهای مختلف در سازمان بودم».

با سرقت انقلاب سیدعلی در بخشهای گوناگون سازمان مجاهدین به فعالیت پرداخت. فعالیتهایی در دفاع از آزادی مردم و برای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهیدانش.
اما وقتی خمینی همهٴ راههای آزادی را به روی مردم بست، سیدعلی و یارانش در بخشهای اجتماعی و دانش آموزی سازمان، مبارزه‌ای درخشان را علیه خمینی دجال پیش بردند. مبارزه‌ای که در تکامل خود به نبرد در ارتش آزادیبخش ملی ایران رسید و سیدعلی در تمامی سالهای این سه دهه مبارزه، پرشور و پرتلاش، با انگیزهٴ بسیار زیاد و با جدیت کامل مسئولیتهایش را انجام می‌داد.
آخرین درخششهای این فرزند سلحشور خلق ایران، پایداری او در دو سال پایانی زندگیش در اشرف بود. جایی که طبق توافق چهارجانبه برای نگاهبانی و نگاهداری اموال مجاهدین گروهی از مجاهدین در اشرف ماندند. اما نفرت انگیزترین توطئه قتل‌عام توسط دولت دست‌نشاندهٴ مالکی، علیه آنها به اجرا درآمد. مجاهد قهرمان سیدعلی سیداحمدی در مورد این مأموریت خود در مرداد ۹۱ نوشته بود:
 «با تمام وجود اعلام می‌کنم دفاع از اشرف و ایستادگی عین رزم سرنگونی است و از خدا می‌خواهم در این رزم مرا به افتخار شهادت نائل فرماید.
 … بهترین و باصفاترین لحظهٴ زندگی را همین الآن دارم. در یک طرف دشمن ضدبشری ملت ایران با اعوان و انصارش برای ادامه حیات ننگین، دیوانه‌وار سم بر زمین می‌کوبد و تهدید می‌کند، در سوی دیگر صاحبان قدرت با پرداخت هزینه از جیب مجاهدین توصیه می‌کنند تا مجاهدین دست از حقوق حقهٴ خود بردارند و جان! سالم به در برند. غافل از این‌که عنصر مجاهد خلق اشرفی، (چیزی) جز عهد با خدا و خلق و دفاع از حقوق ملت ایران ندارد».
او در آخرین کلماتش در نقشهٴ مسیرش در هشتم مرداد ۹۲ نیز باز بر این عهد خود تأکید کرد و نوشت:
 «خداوندا مرا در مرحله سرنگونی در آزمایشگاه آزادی موفق و سربلند گردان!
مرگ بر رژیم ضدبشری خمینی. درود بر رجوی. زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران».

این‌چنین دفتر زرین مبارزات یک مجاهد خلق سلحشور و پرخروش و پرتوان، در اوج قهرمانی و افتخار و شرف بسته شد. و صدا و ندای سیدعلی و و خون او و یارانش به تأثیرگذارترین صدای زمانه تبدیل شد تا خلق ایران را در پاسخ به ندای مقاومت برای آزادی به قیام برانگیزد. سلام بر مجاهد خلق سیدعلی سیداحمدی قهرمان و تمامی شهیدان قتل‌عام اشرف.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac4be40-b00d-49fc-b99a-edf1a251d934"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات