728 x 90

مجاهد شهید میر شجاع الدین متولی جلالی

میرشجاع الدین متولی
میرشجاع الدین متولی

محل تولد: آستانه اشرفيه
شغل:
سن: 60
تحصیلات: دانشجوی سال چهارم
محل شهادت: اشرف
تاریخ شهادت: 10-6-1392
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


متولد: ۱۳۳۲ ـ آستانه اشرفیه
سابقه مبارزاتی: ۳۴سال
دانشجوی سال چهارم بیوشیمی ـ برلین آلمان

 «من میرشجاع الدین متولی جلالی… با عشق عمیقی که به همهٴ زیباییهای زندگی‌ام دارم، و همین درک عمیق به همهٴ زیباییهای زندگی بود که خود را در مسیر اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران قرار دادم، (می‌روم) تا با فدیهٴ خود زیبایی زندگی را برای آنهایی که از آن محروم هستند، به‌ارمغان بیاورم».
 «به مادر عزیزم نیز سلام برسانید و بگویید که می‌دانم خیلی برایم زحمت کشیدی و مثل هر مادر دیگری انتظاراتی داشتی، که ظاهراً به آن نرسیدی؛ ولی در غیاب من می‌بایست سرافراز باشد. و افتخار کند که در دامان سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران پرورش یافته‌ام و اگر آرزو داشت بعد از چند سال دوری، مرا یکبار ببیند، می‌تواند مرا در دستان (پرپینهٴ) دختران قالیباف، در دستهای چروکیده کارگران و پاهای ورم کردهٴ زنان و مردان مزارع گیلان، و در چشمان گریان هزاران پدر و مادر و همسرانی که در جنگ ضدمیهنی خمینی دجال، عزیزان خود را از دست داده‌اند پیدا کند.
 « (هرکس) اگر می‌خواهد بداند که من چگونه زندگی را دوست داشتم، به دریای انقلاب بپیوندد و هر کمکی که از دستش بر بیاید، برای پیروزی ارتش آزادیبخش انجام دهد و از محیطی که هر گونه حرکتی را از وی گرفته است خودش را جدا کند. به همهٴ خواهران و برادرانم نیز سفارش می‌کنم که راه مجاهدین را الگو قرار دهند تا بتوانند زیبایی زندگی را لمس کنند. دوستتان دارم و همه را می‌بوسم. میرشجاع الدین متولی جلالی».

این عشق عمیق به مردم، شجاع را که از سال 56 به آلمان رفته بود واداشت که به سازمان مجاهدین بپیوندند و در سال۱۳۶۵ خود را به منطقهٴ مرزی برساند و در نهایت در ارتش آزادی برزمد. او تمامی سالهای مبارزه سی و چهارساله خود را با شور و نشاط و تلاش مستمر در همهٴ مسئولیتها و عرصه‌ها طی کرد.
شجاع جزو اشرفیانی بود که بعد از حمله ششم و هفتم مرداد ۸۸ به اشرف، از بعد از حمله تا آزادی سی و شش گروگان در ۱۴مهر ۸۸ اعتصاب‌غذا کرد. در آن روزها در نامه‌یی به خواهر مریم نوشت:
 «… وضعیت ما باعث نشود که شما همه طرح و برنامه‌ای که دارید را به بعد موکول کنید تا به اعتصاب غذایمان پایان دهید بخدا قسم هیچ وقت در چنین نقطه‌یی از حقانیت و مظلومیت نبودیم و خیلی دست پر دارید پس لطفاً با تمام قوا و تا هر زمان که بخواهید بتازید ما هستیم و به سفارش شما هم عمل می‌کنیم. …
شجاع ۱۵ شهريور ۱۳۳۸».

شجاع جزو مجاهدانی بود که طبق توافق چهارجانبهٴ دولت آمریکا، ملل متحد، دولت عراق و نمایندگان ساکنان در مرداد 91 برای نگاهداری اموال مجاهدین در اشرف ماندند؛ اما در حمله جنایتکاران دولت دست‌نشانده رژیم ولایت‌فقیه در عراق به اشرف، به‌شهادت رسید. او در آخرین کلمات خود نوشته بود:
 «با توجه به یک دهه مبارزه و فدای بیکران رهبری، برای درهم شکستن محاصره ظالمانهٴ اشرفیان، در اشرف و لیبرتی، از روی نیاز خودم، با پشت کردن به ایدئولوژی خمینی و همهٴ توطئه‌گران ارتجاع و استعمار، پا در رکاب رهبر عقیدتی و نگاه به صفوف دشمن، پا در زمین محکم می‌کنم و سرم را در راه خلقم به خدا می‌سپارم».
بی شک آن عشق شجاع به مردم ایران، هم‌چنان شعله‌های رزم را تا تحقق ایرانی زیبا و در آزادی، برخواهد افروخت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88f9fdbd-149e-41c6-9146-7c027d74c4b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات