728 x 90

نگاهی کوتاه به زندگی سراسر رزم مجاهد شهید مصطفی خسروی

به یاد مجاهد شهید مصطفی خسروی
به یاد مجاهد شهید مصطفی خسروی

محل تولد: بيجار
شغل:
سن: 55
تحصیلات: دانشجوی دامپزشکی
محل شهادت: لیبرتی
تاریخ شهادت: 21-11-1391
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


رزم‌آور بی‌باک و فرماندهٴ راهگشای ارتش آزادیبخش ملی ایران، شیر غران عرصه‌های جنگ رویارو با دشمن ضدبشری، مجاهد وارستهٴ بیش از سه دهه پایداری و رزم بی‌امان، فرزند قهرمان مردم دلاور پرور کردستان، مصطفی خسروی به عهد خود با خدا و خلق جانانه وفا کرد و خون پاکش خاک زندان لیبرتی را رنگین ساخت.

مصطفی، زادهٴ سال ۱۳۳۷ در بیجار کردستان، دانشجوی دانشکدهٴ دامپزشکی، پس از انقلاب ضدسلطنتی به صفوف مجاهدین خلق ایران پیوست. در دوران مبارزه سیاسی، به‌عنوان یک میلیشیای پرشور مجاهد خلق، در همهٴ صحنه‌ها، حضوری فعال داشت. پس از ۳۰خرداد در هسته‌های مقاومت مسلحانه، به نبرد خود، دلیرانه ادامه داد و در سال ۱۳۶۱، خود را به منطقهٴ مرزی کردستان رساند و در صفوف رزمندگان مجاهد، سازماندهی شد و در چندین عملیات علیه پایگاههای سرکوبگر رژیم در منطقهٴ مرزی شرکت جست که از جمله تسخیر پایگاه خلیچیان جنگ ۷روزه آلان، عملیات سورین، عملیات هزار قله در بانه و عملیات هلوان بانه و عملیات در مرز خسروی، و عملیات عین خوش شرکت داشت و صحنه‌های به یاد ماندنی از رشادت و جنگاوری آفرید.
با تأسیس ارتش آزادی‌بخش، مصطفی در هیأت افسری لایق در چندین رشته عملیات، به‌خصوص عملیات بزرگ و متمرکز ارتش آزادی‌بخش، هم‌چون عملیات آفتاب، عملیات چلچراغ، عملیات کبیر فروغ جاویدان و عملیات مروارید نقشی چشمگیر و قهرمانانه داشت.

اما اوج درخشش این مجاهد وارسته و دلیر، حضور فعال و شکافندهٴ او در پایداری ده ساله در اشرف و حضور یک ساله اخیر در لیبرتی بود. خود او در عهدنامه‌ای که تحت عنوان نقشه مسیر خود و خلق قهرمان و اشرف‌نشان به تاریخ ۱۹مرداد ۹۱ نوشته، گویی که پیشاپیش جواب دشمن ضدبشری را داده و با اشاره به او که گمان می‌کند با این اقدامات بزدلانه می‌تواند مانع از سقوط خود و پیروزی محتوم مردم و مقاومت ایران شود، چنین نوشته است:
«خدایا از علی آموختیم که وقتی خشیه و ترس خدایی را پیشه می‌کنیم، دیگر از هیچ نیرو و توطئه و قدرتی نهراسیم و اجازه ندهیم تقدیر و سرنوشت ما و مردمان ستمدیده ما را مشتی دشمنان تو و دشمنان تکامل… بنویسند و ما خود آن چیزی را که تو مقرر کردی، برای خود و خلقمان محقق کنیم که همان آزادی و عدالت است برای مردم ایران و تمام خلقهایی که از ستم آخوندی حاکم بر ایران در زنجیر هستند. و بر همین سیاق تمام توطئه‌های ارتجاعی و استعماری و ایادی ارتجاع را به خودشان برمی‌گردانیم. دشمن با هر شق و شکل از توطئه وارد شود، به سدی خواهد خورد که هزار بار خودش ضرر و زیان خواهد برد و ما را پولادین‌تر و آبدیده‌تر از قبل خواهد یافت که بر آرمان حقهٴ خود که منطبق بر ناموس هستی است، بی‌باک و پرامید و سرشار و شکرگزار و چون کوه استوار در برابرشان ایستاده‌ایم و جز پشیمانی برای دشمن… باقی نخواهیم گذاشت و در همین مسیر آزادی خلق اسیر خود و سرنگونی نظام ولایت آخوندی را محقق خواهیم کرد».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55e0d850-376c-49c7-81a9-fc17884eec5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات