728 x 90

نگاهی به زندگی انقلابی مجاهد شهید احمد مسچیان - حاضر و آماده برای هفتاد ابتلا

احمد مسچیان
احمد مسچیان

محل تولد: رشت
شغل:
سن: 56
تحصیلات: -
محل شهادت: رزمگاه لیبرتی
تاریخ شهادت: 7-8-1394
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 «احمد» برای فدا کردن آمده بود!
متولد: رشت، سال۱۳۳۸
تاریخ پیوستن به انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در آلمان سال ۱۳۶۴
تاریخ اعزام به منطقهٴ مرزی: سال ۱۳۶۵
 
احمد که در مهر ۱۳۶۴ از کشور خارج شده و به آلمان رفته بود، از کسانی نبود که از خطر گریخته و به ساحل امن عافیت پناه برده باشد؛ او آمده بود که با طاعونی به نام رژیم پلید خمینی که بر میهنش چنگ انداخته بود، بجنگد از همین رو دو سه ماه پس از ورود به آلمان، در ارتباط با انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در آلمان قرار گرفت و به فعالیت پرداخت. اما فعالیت در قالب انجمن دانشجویی او را راضی نمی‌کرد درخواست پیوستن به رزمندگان مجاهد در منطقهٴ مرزی را مطرح و با جدیت آن را پیگیری نمود و نهایتاً توانست افتخار ورود به صفوف رزمندگان مجاهد خلق را بیابد و در زمستان سال ۶۵، لباس رزم و شرف ارتش آزادیبخش را زیب قامت خود کند.
 
احمد در بخشی از وصیتنامه‌یی که در بدو ورود به تشکیلات مجاهدین در منطقهٴ مرزی به تاریخ دی ماه ۱۳۶۵ نوشت، از عزم و ایمان خود، چنین گفت: «به‌لحاظ سیاسی و ایدئولوژیکی مصمم هستم که تحت اختیار کامل مسئولان سازمان با ایمان و عشق و علاقه در راه خدا و خلق و در رکاب این رهبری به‌عنوان یک سرباز سادهٴ مسعود و مریم، مبشران صلح و آزادی با این دژخیم و جلاد عصر حاضر یعنی خمینی ضدبشر بجنگم و حکم و فرمان خدا چنین باشد که خون ناقابل من در راه خدا و خلق (بر زمین بریزد).
 
مجاهد پاکباز و دلاور خلق احمد مسچیان، چند ماه پس از پیوستنش به نیروهای رزمنده مجاهد خلق مجدداً، بر عهد ناگسستنی‌اش با خدا و خلق چنین گواهی داد: «باشد که شهادت من هم‌چون دیگر همرزمانم (خواهران و برادران مجاهدم) در راه خدا و خلق برای ریشه‌کن کردن ظلم و استبداد و نفی هر گونه استثمار در به ثمر رسیدن اهداف و آرمانهای والای توحیدی این سازمان به‌گل نشیند و ضامن رهایی و آزادی و استقلال خلق و میهنمان باشد.
مرگ بر خمینی/ درود بر رجوی/ سلام بر خلق / پیش به سوی جامعه بی‌طبقه توحیدی»
 
مجاهد قهرمان احمد مسچیان در هر موقعیتی بر عزم و ایمان خود تأکید می‌کرد، از جمله هنگامی که در آبان ۱۳۹۰ از سوی رهبری مقاومت در معرض انتخاب مجدد قرار گرفت که یا ساحل امن و امان در پیش بگیرد یا در رزمگاه حادثه به نبرد با دشمن ضدبشری ادامه دهد، بی‌اندکی تردید نوشت: «من مجاهد خلقم، مجاهد می‌مانم و مجاهد می‌میرم، بر عهد و پیمان با خدا و خلق و شهیدان و بر سوگند خود پایدار و استوارم».
 
مجاهد قهرمان احمد مسچیان، در نقشه مسیری که در تیر ماه ۱۳۹۳، در رزمگاه لیبرتی نوشت: بار دیگر با شوری مضاعف، انتخاب و نقشه مسیر پرافتخار خود را چنین اعلام کرد: «یک بار دیگر انتخاب می‌کنم که تا آخرین نفس و تا آخرین قطرهٴ خونم سر آرمان آزادی خلقم، یک لحظه آرام و قرار نداشته باشم و با الگوبرداری از نقشه مسیر خواهر مریم که راز گشوده مجاهدان است، اگر شرایط هزار بار خطیرتر و پیچیده‌تر شود، برای دفاع از لیبرتی و تحقق آزادی مردم ایران آماده و حاضر برای ورود به صدها بار از هفت خوان و هفتاد ابتلا، حاضر! حاضر! حاضر… !».
 
درود بر احمد قهرمان روزی که گام در مبارزه و ارتش آزادیبخش گذاشت و روزی که عاشقانه به دیار جاودانه‌فروغها پرواز کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4dbaf12-3277-428c-a18f-b13a81d550d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات