728 x 90

نگاهی به زندگی انقلابی مجاهد شهید محمدعلی میرزایی - صمیمی، پر شور و عاشق

محمدعلی میرزایی
محمدعلی میرزایی

محل تولد: آستانه اشرفیه
شغل:
سن: 52
تحصیلات: -
محل شهادت: رزمگاه لیبرتی
تاریخ شهادت: 7-8-1394
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


متولد ۱۳۴۲ آستانه اشرفیه
 «هیهات منا الذله! من مجاهد خلقم، مجاهد می‌مانم و مجاهد می‌میرم.
مگر من می‌خواهم لعنت تاریخ و خدا و خلق بشوم. هرگز! من از اشرف آمدم تا لیبرتی را مثل اشرف بکنم. و از لیبرتی پلی برای پیروزی و رسیدن به تهران بسازم.
مرگ بر اصل ولایت‌فقیه! زنده باد ارتش آزادی‌بخش. درود بر مسعود و مریم رهبران عقیدتی ام. حاضر حاضر حاضر».
محمدعلی خود دربارهٴ برخی مقاطع زندگی‌اش نوشته:
سال 57 بعد از انقلاب توی راهپیماییها که صورت می‌گرفت و سال ۵۸ بیشتر با سازمان آشنا (شدم)... . انگیزه‌ام بیشتر شهدای سازمان بود که روی من تاثیر گذاشته بود مثل مهدی رضایی، حنیف‌نژاد، سعید، احمد و رضا رضایی.. وقتی به فکر رشادتهای آنها می‌افتادم... .. پی به ایدئولوژی آنها می‌بردم و می‌گفتم: عجب عقیده و آرمانی!
 
سال ۶۰ در تاریخ ۱۰خرداد دستگیر شدم
از من می‌خواستند امضاء بگیرند که دیگر فعالیت نکنید بیرون می‌روید، گفتم امضا نمی‌کنم... .. دوباره در سال61 شش ما ه توی زندان بودم.»...
 
سرانجام میلیشیای مجاهد خلق محمدعلی میرزایی پس از چند بار دستگیری و زندانی شدن، توانست خود را به ارتش آزادی برساند. او پس از وصل به سازمان در سال ۶۵ نوشت:
 «سلاح بزرگتر و قویتر و سلاحی که هرگز شعله‌اش خاموش نمی‌شود سلاح ایدئولوژیک یعنی انقلاب ایدئولوژیک است که سلاح برتر و قوی‌تر است سلاح انقلاب رهایی بخش، انقلاب مریم رهایی. آری کسی که شکنجه و اعدام و شقاوت و فقر و بدبختی مردم را ببیند و با گوشت و پوست خود لمس کند دیگر هیچ وقت این سلاح را از دست نمی‌دهد. تنها امید همهٴ ملت ایران سازمان است»..
 
محمدعلی میرزایی در بیش از سه دهه نبرد در صفوف مجاهدین، برای رهایی میهن و مردمش، با عشق و شور انقلابی پایداری کرد. او بارها و بارها بر عزم و ایمان مستحکم خود بر ادامه نبرد تأکید نمود.
 
او در سال ۹۳ نوشت:
 «به دشمن پلید می‌گویم، اگر شرایط ۱۰۰۰ بار پرفتنه‌تر از قبل شود، من برای هر فتنه و بلایی با توانی۱۰۰۰ برابر آماده‌ام و در این راستا همهٴ شکافها را در هر زمینه‌ای می‌بندم و لیبرتی را پلی به سوی تهران می‌کنم.
درود بر رهبران عقیدتیم مسعود و مریم، بشارت دهندگان صلح و دوستی و رحمت برای همه.
زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران. محمدعلی میرز ایی ۲۸تیر۱۳۹۳»
سرانجام محمدعلی قهرمان، در روز ۷آبان همراه با ۲۳قهرمان دیگر اشرفی، به‌ جاودانه‌فروغهای آزادی ایران پیوست.
درود بر او که مجاهد زیست و مجاهدوار سر بر آستان آزادی گذاشت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a3244c9-685d-4734-9065-73da407c758a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات