728 x 90

نگاهی به زندگی انقلابی مجاهد شهید سهراب همایونفر - متین و استوار

سهراب همایونفر
سهراب همایونفر

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 53
تحصیلات: -
محل شهادت: رزمگاه لیبرتی
تاریخ شهادت: 7-8-1394
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


متولد ۱۳۴۱ تهران
۳۶سال سابقه فعالیت سیاسی
 
سهراب به‌عنوان شاهد مستقیم، داستانها از جنایت مزدوران رژیم در ۶ و ۷مرداد ۸۸ داشت که در مصاحبه‌ای به آنها اشاره کرده است.
 
اما روزهای ۶ و ۷مرداد. فراتر از مشاهدهٴ زیر و بم یک جنایت. برای سهراب هم‌چون دیگر مجاهدین، درسهایی داشت که خود در یکی از نامه‌هایش این‌چنین به آن اشاره می‌کند.
در چشمانم این حقیقت فرو رفت که:
 ”کس نخارد پشت ما جز ناخن انگشت ما “.
و دیدم که تنها و تنها، ایستادگی همین مجاهدین اشرفی و عزم جزم خواهر مریم بود که دشمن را متوقف و خوار و ذلیل بر جای گذاشت.
 
نمی‌فهمیدم که با دست خالی و محاصره شده از سوی دشمنی که تشنه به خونمان است هم می‌توان دست به تهاجم و پیشروی زد و خاکریزها را یکی پس از دیگری فتح کرد و پیروزی به‌دست آورد.
 
سهراب قهرمان از آن پس نمونه‌یی از پایداری بر اساس همین تجربه گرانبها بود که در کنار یاران اشرفیش مسیری طولانی را طی کرد. مسیری به‌سوی قلهٴ پیروزی. پیروزی بر سیاهی و تباهی ناشی حاکمیت پر جنایت ولایت‌فقیه که آزادی میهنمان ایران و پایان جنگ‌افروزی در منطقه است.
او در مصاحبه‌ای به همین معنی اشاره کرده و گفته: به‌عنوان یک عضو سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران، به این ایمان و ایقان رسیده‌ام که در شرایط کنونی حاکم بر منطقه و ایران، تنها و تنها با شعله‌ور کردن هر چه بیشتر آتش جنگ با رژیم آخوندهای حاکم بر وطنم یعنی با جنگ صد برابر و عزم حداکثر... می‌توانیم و باید که به پیروزی دست‌یابیم.
 
از همین روست که سهراب هم هم‌چون دیگر مجاهدین با یاد و نام علی، قدر خود را با قدر مردمش این‌چنین پیوند می‌زند:
 ”در شبهای شهادت مولای متقیان علی(ع) و با استعانت از درگاه ایزد متعال و با یاد شهدای گرانقدر مجاهد خلق، ... . لازم دیدم که بر نقشه مسیر کنونی خودمان برای سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندها در میهن به اسارت و به یغما رفته‌ام ایران یادآوری کنم“
 
و در هنگامه آتشی که دشمن بر لیبرتی فرو می‌ریزد این‌چنین می‌گوید:
 ”قاطعانه و با تمام وجود و افتخار می‌گویم که دشمن ضدبشر اندیشهٴ عقبگرد و دیدن گرد ذلت و تسلیم در مجاهدان اشرفی را مثل همیشه به گور خواهد برد. شعار ما در این رزمگاه (لیبرتی) هیهات مناالذله و تهاجم حداکثر و جنگ صد برابر با مسئولیت‌پذیری هر چه بیشتر است “
و در جایی دیگر اضافه می‌کند: ”بدیهی است که در این مسیر هم‌چون گذشته پذیرای هر گونه سختی و صعوبتی هستم... (و)... به دشمن زبون می‌گویم: هیهات مناالذله. در نبرد سرنوشت و بود و نبود ایران و ایرانی پذیرای دهها هفتخوان دیگر نیز هستم“
 
سهراب سالها پیش این‌چنین در مؤسسان سوم ثبت‌نام کرده بود:
 ”این‌جانب سهراب همایونفر... از جمع تقاضای بررسی و تصویب عضویت خود را در مؤسسان سوم دارم. “
 
بدرود سهراب قهرمان. اما بدان که از لحظهٴ پرواز پرشکوهت در شامگاه ۷آبان، در دل خلق و میهن خانه‌داری و در قلب و ضمیر یارانت حاضر و الهام‌بخش و جاودانه هستی.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee8ee61d-2eaf-42da-bc4d-138356784ddc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات