728 x 90

قتل‌عام ۶۷ ـ شرحی بر اسرار قتل‌عام ـ شماره یک

شرحی بر اسرار قتل عام ۶۷
شرحی بر اسرار قتل عام ۶۷
درست یک سال از روشن شدن مشعل دادخواهی قتل‌عام شدگان گذشت. پارسال این موقع وقتی تو فضای مجازی صحبت از قتل‌عام 67 می‌کردی بعضی‌ها خبر نداشتن، بعضی‌ها می‌ترسیدن جواب بدن، بعضی‌ها هم درست و غلط یه چیزهایی شنیده بودن.

البته قدیمی‌ها میدونستن چی گذشت اما اغلب بچه‌های دهه هفتاد و هشتاد خبر نداشتن تو دهه شصت چه بلایی سر مردم آوردن، نمی‌دونستن هزاران دانش‌آموز و استاد و دانشجو و کارگر ایرانی چطور تو زندونها مثل شمع سوختن، آتیش گرفتن و بعد از هفت سال در اوج ناباوری حلق‌آویز شدن...

چند روز بعد از فعال شدن جنبش دادخواهی یعنی روز 19مرداد با انتشار فایل صوتی دیدار آقای منتظری با هیأت مرگ تو سال 67 خیلی چیزها روشن شد. وقتی از احمد منتظری پرسیدن چی شد که بعد از 28سال این سند رو رو کردی گفت دیدم بحث خیلی داغ شده و زمان انتشارش فرا رسیده رو کردم.

الان درست یه سال از اون روز میگذره. جنبش دادخواهی به اوج رسیده و ماجرای اعدامها و جنایت‌های دهه شصت کاملاً عام و اجتماعی شده. به همین مناسب، در آستانهٴ سالگرد قتل‌عام زندانیان نگاهی می‌کنیم به حوادثی که به قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی منجر شد. در این سلسله به موضوعاتی مثل وعده‌های خمینی، داغ و چماق، راز 30خرداد، دوران بازجویی و محکومیت، بازجویی زنان مجاهد و قتل‌عام سفید، شکست تز لاجوردی و تأسیس وزارت اطلاعات، مقدمات قتل‌عام، اسرار کشتار بیماران و دختران و دانش آموزان، راز ناگفته‌ خواهران مجاهد، بررسی فایل صوتی و صدها گواه و سند منتشر نشده مربوط به شهیدان جنبش دادخواهی در تهران و شهرستانها... می‌پردازیم.

ادامه دارد...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4103824d-74a5-4734-8cc0-f97641962add"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات