728 x 90

قتل‌عام ۶۷ ـ نقش وزارت اطلاعات در قتل‌عام ـ شماره ۴۰

قتل‌عام ـ نقش وزارت اطلاعات در قتل‌عام ۶۷
قتل‌عام ـ نقش وزارت اطلاعات در قتل‌عام ۶۷
در ادامه بررسی فایل صوتی دیدار آقای منتظری با اعضای هیأت مرگ، نگاهی می‌کنیم به نقش وزارت اطلاعات در شکنجه و کشتار و قتل‌عام زندانیان.
آقای منتظری: » به نظر من این یک چیزی است که اطلاعات روش نظر داشت و سرمایه‌گذاری کرد.
و شخص احمد آقا پسر آقای خمینی هم از سه چهار سال قبل هی می‌گفت: ”مجاهدین از روزنامه خونش و از مجله خونش و از اعلامیه خونش همه باید اعدام بشند“. این اینا یه همچین فکری می‌کردن...»
میگه روی این پروژه، وزارت اطلاعات از سالها قبل نظر داشت و از مدتها قبل طراحی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده بود. به گزارش شاهدان و زندانیان از بند رسته، وزارتیا قسم خورده بودن احدی‌رو زنده باقی نگذارن. اطلاعات کرج حتی به بیمار حاد و لاعلاج صرعی هم رحم نکرد. کاوه نصاری فلج شده بود، در حالی که بخشی از حافظه‌اش هم کار نمی‌کرد، با اصرار اطلاعات کرج حلق‌آویز شد. خدا میدونه تو شهرهای جنوبی و غربی که مزدوران کثیف اطلاعات خدایی می‌کردن چقدر جوونهارو کشتن و کسی خبردار نشد.
تو استانهای غربی کشور از آذربایجان تا شهرهای کردستان و کرمانشاه و لرستان و جنوب، همه امورات زندان دست وزارت اطلاعات بود. تازه بعد از سه دهه اسناد گورهای جمعی اهواز و دزفول و ماهشهر و شهرهای استان کردستان داره یکی یکی رو میشه. هنوز نمی‌دونیم تو بانه، سقز، مریوان، سنندج، سنقر و مهاباد چی گذشت! وزارت خونخوار اطلاعات همین الآن تو شهرهای کردستان شبونه آدمارو می‌گیره، شکنجه و سربه‌نیست میکنه.
 
 قتل‌عام ـ نقش اساسی و اصلی وزارت اطلاعات در قتل‌عام
قتل‌عام ـ نقش اساسی و اصلی وزارت اطلاعات در قتل‌عام

آقای منتظری: «آقای پورمحمدی درست است که حالا مسئول است و تو اطلاعات است اما قبل از این‌که مسئول اطلاعات باشه آخونده. جنبه آخوندیش بر اطلاعاتیش می‌افزاید. به نظر من این یک چیزی است که اطلاعات روش نظر داشت و سرمایه‌گذاری کرد.»
 
قتل‌عام ـ‌ نقش آخوند اطلاعات در قتل‌عام
 
مصطفی پورمحمدی آخوند جنایتکار و ریاکاری که از موضع نماینده وزارت اطلاعات تو هیأت مرگ تلاش می‌کرد یک نفر هم زنده باقی نمونه، وقتی آخوند روحانی برای وزارت دادگستری انتخابش کرد، یه شبه شد اصلاح‌طلب و پاک نقش خودشو تو قتل‌عام زندانیان انکار کرد و گفت:
«با اصرار آقای ری‌شهری وارد وزارت اطلاعات شدم و مسئول ضد جاسوسی شدم بنده در آن حوزه که تازه نیمه امنیتی است تنها دو سال حضور داشتم. بنابراین درگیر اعدامها نبودم.»
همین آخوند اما، حالا که می‌بینه بعد از افشای نوار منتظری نقشش لو رفته، میگه افتخار می‌کنم که دستور خدارو اجرا کردم. بعد هم برای کتمان دستپاچگی و کسب رضایت کامل خامنه‌ای، با وقاحت تموم گفت: «من در این زمینه آرام هستم و در طول تمام این سالها یک شب هم بی‌خوابی نکشیده‌ام زیرا طبق قانون و شرع اسلام عمل کرده‌ام».
قتل‌عام ـ‌ پورمحمدی عضو فعال هیأت مرگ در جریان قتل‌عام زندانیان
قتل‌عام ـ‌ پورمحمدی عضو فعال هیأت مرگ در جریان قتل‌عام زندانیان

می‌بینید! این همونیه که گفت نقشی نداشتم. حالا میگه حکم خدا رو اجرا کردم...
اینم جواب دکتر ملکی:
«چگونه است که حکم خدا را آیت‌الله منتظری نفهمید، آنگاه مصطفی پورمحمدی این طلبه بیسواد فهمید!».
۲۸تیرماه ۶۷ پنج نفر از مسئولان وزارت اطلاعات به زندانهای شهرهای شمال رفتن و نیروهای اطلاعاتی رو خوب برای کشتار توجیه کردن. هنوز حکم خمینی بیرون نیومده بود.
تو سایر شهرستانها حتی بعد از قتل‌عام و پایان کار هیاتهای مرگ وزارت اطلاعات دست بردار نبود.
سال ۶۸ وقتی گالیندوپل نماینده سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق‌بشر و اعدامها وارد ایران شد وزارت اطلاعات تبریز زندانیان آزاد شده‌رو جمع کرد و گفت برای نماینده سازمان ملل نامه بنویسین و بگین قتل‌عام و کشتاری در کار نبوده یک تعدادی‌ به‌خاطر عملیاتهای تروریستی و... اعدام شدند.
هنوز هیچ خبر از کشتار وحشیانه و قتل‌عام زندانیان توسط مزدوران وزارت اطلاعات در شهرهای کردستان در دست نیست...

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acb0c605-34ec-4577-8166-372ed2111f31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات