728 x 90

با یاد مجاهد شهید نزهت میرزایی

مجاهد شهید نزهت میرزایی
مجاهد شهید نزهت میرزایی

محل تولد: کرمان
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


نزهت میرزایی

 تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: کرمان

تحصیلات: دیپلم

سابقهٌ مبارزاتی: ۹سال

نزهت میرزایی فعالیتهای خود را با انجمن دانش‌آموزان هوادار سازمان شروع کرد، و  در سال۶۳ پس از مدتی قطع ارتباط، عازم منطقه شد.

پس از تأسیس ارتش آزادیبخش، به یکانهای رزمی منتقل شد و در عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت کرد، و  در عملیات کبیر فروغ جاویدان، نزهت فرماندهی یک دسته ادوات را به‌عهده داشت.

یک همرزم فرمانده نزهت می‌گفت: « در روز آخر عملیات، نزهت قهرمان فرماندهی دسته‌یی را داشت که بر روی یالهای مشرف به حسن‌آباد دیواره‌یی از آتش در مقابل پیشروی نیروهای رژیم ایجاد می‌کردند تا حرکت نیروهای ارتش آزادیبخش دچار اختلال نشود.

فداکاری و احساس مسئولیت بی‌نظیر او و یارانش در این صحنه فراموش‌نشدنی است.، او و  دسته تحت فرماندهیش، بدون شک شورانگیزترین لحظه‌های انقلابی زندگیشان را می‌گذراندند.

سرانجام پس از درگیریهای متعدد بر ‌بالای آن  یال، شیرزن مجاهد خلق نزهت میرزایی به‌شهادت رسید و با خون سرخش، دیباچهٌ آزادی را آذین کرد…».

دریک دستنوشته نزهت آمده است«… با آگاهی و ایمان به راه رهبران عقیدتیم مسعود و مریم… برآنم که باشم و بارها و با سلاحم پیام آزادی خلق را به سر دژخیمان فریاد کنم،و حق خلق درزنجیر را از حلقوم این مزدوران بیرون بکشم.

اما اگر در این راه خون ناچیزم تضمین بر پیروزی خلق شد، نقطه‌عطف دیگری در زندگی پرفروغ مجاهدی دیگر درخشش گرفته و آغاز زندگی نوینی دیگر در زندگیم خواهد بود…». وصیت‌نامه 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5672ac65-85f8-4733-87b7-3956a8de226b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات